The Perfect Guy (2015)

Thriller

geregisseerd door David M. Rosenthal
met Michael Ealy, Sanaa Lathan en Kathryn Morris

Een vrouw (Sanaa Lathan) ontmoet een IT-specialist (Michael Ealy) die de perfecte man lijkt te zijn. Maar na een seksueel geladen relatie ziet ze ook een gewelddadige kant van hem waarop ze besluit de ontluikende relatie te beëindigen. In een jaloerse woede en gevoed door krankzinnige wraakgevoelens, begint hij haar leven te ontregelen.

avatar van tattoobob
Standaard thrillertje denk ik....

avatar van BlueJudaskiss
tattoobob schreef:
Standaard thrillertje denk ik....

Fatal Attraction 2: Fade to Black...

avatar van 606
Michael Ealy vond ik perfect als geschifte psycho seriemoordenaar in The Following seizoen 3.

avatar van steffv1
vanwege michael ealy ga ik toch eens kijken

Heb de film net gezien. . Lekker thrillertje hoor. Echt een sick Bastard die een koekje van eigen deeg krijgt. Het is geen hoogstaande thriller maar gewoon een lekkere wegkijken thriller met mooie mensen als cast..

avatar van schumacher
Idd , een standaard thrillertje die wel voorspelbaar is maar zo zijn de meeste films nu éénmaal.
Het is een leuke wegkijker, ik heb me niet zitten vervelen.

Ondanks een zeer voorspelbaar verloop en uitgekauwd verhaal, het thema stalking al zo vaak uitgemolken is wist deze "The Perfect Guy" mij zeker te boeien.
De film is spannend en boeiend genoeg voor ruim anderhalf uur thriller plezier.

avatar van bjerik76
Al vaak gezien.

Het begint allemaal met mierzoete scenes en knappe mensen, dus je weet al om wie het draait.
Vanwege de coverfoto weet je eigenlijk ook al dat 1 speler die er de eerste 10 minuten al uit gaat later in de film nog een rol krijgt.
Dat is jammer.

Verder zijn bepaalde dingen zodanig close-up gefilmd.
Een sleutel die ergens ligt, een kat die in beeld komt, bepaalde bijfiguren, hierdoor word de film, en die voorwerpen of personen al zodanig in beeld gebracht dat het enorm voorspelbaar is wat er zal gaan gebeuren.

Kortom, verstand op 0 zetten, en niet vooruit denken, want dan hoef je de film ook niet te gaan kijken.

avatar van Kuwiel
Ik sluit mij helemaal aan bij WAKU en Schumacher

avatar van Kondoro0614
Verdomme wat een mooie poster zeg . .

avatar van Collins
Thriller waarin vrouw wordt gestalked door ex-vriendje. Klinkt spannender dan het is. De uitwerking van dit gegeven levert een uitgekauwde en niet verrassende film op.
Het eerste halve uur is een lange introductie van de personages. Er gebeurt weinig meer dan in een mierzoet romantisch drama zou gebeuren. Saai.
Als de schaduwkant van de ex zichtbaar wordt, zal het wel spannend worden, denk je dan nog. Helaas zijn de gebeurtenissen na de openbaring nog steeds erg voorspelbaar en absoluut niet spannend.
Het foute personage wordt niet uitgelaagd en is daardoor niet eng. De rest van de cast bestaat eveneens uit vlakke personages. De belaagde vrouw incluis. Van enige inleving is dan ook geen sprake.
Saaie en suffe bedoening. De filmposter is lekkerder dan de film.

Die borsten op de foto, deden mij huiveren. Ik houd niet van films om het vrouwelijk schoon.
Gelukkig werd er in de film geen misbruik van gemaakt.
Goed acteerwerk, spannende film.
Geen hoogvlieger, doch zeker voldoende.

Clapboy
Erg goede film over een vrouw die gruwelijk gestalkt word. Veel spanning, beetje een klassieke uitstraling en opzet soms, wat voor veel sfeer zorgde en de nodige suspense.
En er zat een kat in de film, ook altijd leuk vind ik.
De acteurs deden het ook erg goed. Erg goed in elkaar gezette en spannende film. De psychopaat kwam ook echt creepy over vond ik. Aanrader.

avatar van Noodless
Typisch standaard thriller met een uitgekauwd gegeven en heel wat voorspelbare scènes. En toch wist de film voldoende te vermaken. De bad guy had wel iets gemeens over zich qua verschijning en Sanaa Lathan deed het best aardig. Voldoende. 6/10

avatar van IH88
The Perfect Guy

Een standaard stalker verhaal die door Lathan en de geweldig creepy spelende Ealy toch best vermakelijk is om naar te kijken. Binnen twintig minuten heeft Lathan het uitgemaakt met haar huidige vriend, is ze Ealy tegen het lijf gelopen en heeft ze hem aan haar ouders voorgesteld.

De film oogt gehaast en wat meer tijd om de personages te leren kennen was geen overbodige luxe geweest. Het is ook jammer dat Ealy zo snel zijn ware gezicht laat zien en dat er niet voor is gekozen om de identiteit van Lathan’s stalker nog even in het ongewisse te laten. Haar oude vriend of huidige minnaar? Nu is het gewoon een standaard kat en muis spel met de bekende afloop. Spannend is het op sommige momneten wel en gelukkig is Ealy ook echt huiveringwekkend in plaats van lachwekkend zoals de meeste bad guys in dit soort films. Credits ook voor die filmposter!

avatar van DjFrankie
Wel aardig en houdt de spanning erin.

Het voorspelbare verhaal heeft een troef met Lathan, die een aardige rol speelt als creep. Maar dit is bij lange na niet voldoende om de film te redden. Naast de voorspelbaarheid is het script erg matig, waarbij sommige zaken erg knullig uitgewerkt zijn. Zeker de cop komt er bekaaid vanaf, zijn rol is lachwekkend slecht, net als zijn dialogen. Dat slaat allemaal nergens op.

Hoewel deze film heel voorspelbaar is, vond ik het geheel toch nog goed gebracht.
Zowel de vertolkingen als het scenario bevielen me wel.
Kortom: niet zo slecht als je zou vermoeden.

avatar van SmackItUp
Eens met mijn voorganger. Met name de clash tussen de beide heren is cool, maar deze duurt toch echt veel te kort. Verder 13 in een dozijn, maar ik heb mij aardig vermaakt.

Kleine 3*.

Lekkere thriller. Mij geen moment verveeld.
Ook al weet je wel waar het verhaal na toe gaat, je blijft kijken tot het slot wat je kon verwachten. Opzich prima thriller met een creepy stalker dit keer.

avatar van PKlijnstra
Film haast zich in de verhaallijn, maar ik moet toegeven dat ik dit prettig vind in dit genre.
Sanaa Lathan speelt een sterke rol evenals haar stalker Michael Ealy.
Film is nergens saai. Prima kat en muis thriller.

avatar van Brabants
Ondanks dat dit verhaal al in vele vormen is gegoten was het best te pruimen. Vaak zie je bij dit soort films dat de karakters vrij oppervlakkig zijn en dat is hier ook het geval. In die zin weinig diepgang. Verstand op nul dan is het best aardig.

Je zou er al bijna niet aan beginnen als je de lage score op imdb ziet. En eigenlijk deze ook maar geprobeerd omdat ik op netflix ook het beste heb gezien ondertussen... Viel deze super goed mee zeg! Ondanks dat sommigen menen dat het acteerwerk vlakjes is vond ik de hoofdrolspeelster net een heel sterke rol te hebben weggezet. Ik heb echt genoten van deze 'stalk'film. Verstand inderdaad op nul maar vind em heel mooi gefilmd en de close ups maken net dat je er helemaal mee in zit.