Laugh Killer Laugh (2015)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Kamal Ahmed
met William Forsythe, Tom Sizemore en Bianca Hunter

Frank Stone, een gestoorde en moordlustige gangster en juwelendief, is niet bepaald sociaal. Qua kleding loopt hij er gedateerd bij, maar dat kan hem geen barst schelen. Hij heeft geen humor noch plezier in de dingen die hij doet. Zijn collega-gangsters mogen hem niet. Op zekere dag ontmoet hij een vrouw die hem verwart met een vroegere klasgenoot van haar.

Bepaalde gedeeltes van deze komische, clichématige en bizarre actiemisdaadfilm met neo noir invloeden en een duistere meer serieuze ondertoon zagen er veelbelovend uit. Jammer toch wel van het armetierige scenario. In het verhaal waarin de hoofdpersoon werd gepijnigd door herinneringen uit het weeshuis waar hij was opgegroeid had het accent meer op de tragiek moeten liggen en minder op de onnodige hilariteit en het bloedvergieten. Ook de cast vond ik in het algemeen onder niveau spelen.

avatar van Norman Mailer
De rol van die Tom Sizemore is mij een vraagteken gebleven. Maar wellicht dutte ik even in.