• 16.994 nieuwsartikelen
  • 181.476 films
  • 12.519 series
  • 34.643 seizoenen
  • 654.183 acteurs
  • 200.204 gebruikers
  • 9.449.287 stemmen
Avatar
 
banner banner

Nujum al'Amal w al'Alam (2025)

Drama / Romantiek | 110 minuten
3,52 21 stemmen

Genre: Drama / Romantiek

Speelduur: 110 minuten

Alternatieve titels: A Sad and Beautiful World / نجوم الأمل و الأل

Oorsprong: Libanon / Duitsland / Verenigde Staten / Saoedi-Arabië / Qatar

Geregisseerd door: Cyril Aris

Met onder meer: Mounia Akl, Hassan Akil en Julia Kassar

IMDb beoordeling: 7,6 (462)

Gesproken taal: Arabisch en Engels

Releasedatum: 4 juni 2026

Plot Nujum al'Amal w al'Alam

Dit liefdesverhaal omvat drie decennia van passie, hartzeer en hoop. Daarin voelen Nino en Yasmina zich tot elkaar aangetrokken door een magnetische relatie. Terwijl ze voor een onmogelijke keuze staan tussen liefde en overleven, moeten ze beslissen of ze een gezin willen stichten en een weg naar geluk willen inslaan in Libanon, ondanks de tragedies die het land teisteren.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van De filosoof

De filosoof

  • 2551 berichten
  • 1747 stemmen

De film gaat over een liefde in oorlogstijd en instortende economie waarbij die moeilijke omstandigheden enerzijds zeker ook de liefde bemoeilijken (ze raken om te beginnen elkaar als 7-jarigen uit het oog) en anderzijds twee mogelijke reacties geeft: je kunt proberen het land te verlaten of je kunt proberen ook in moeilijke omstandigheden er iets van te maken. De een droomt als het ware van een leven ver weg en de ander maakt van het leven zelf een droom, waarbij de liefde zelf een derde soort droom is die de twee gezamenlijk naar geluk (het 'eiland') voert, ongeacht de omstandigheden die hen tot verschillende keuzes dwingt. De film is intelligent en heeft energie zodat hij aldoor vermaakt en vanwege de thematiek is het ook een mooie film.


avatar van Capablanca

Capablanca

  • 1323 berichten
  • 1725 stemmen

Film met wisselende aspecten. Soms een verhaal over een boeiende relatie, soms een relaas vol schreeuwende en overspannen Arabieren.


avatar van Graaf Machine

Graaf Machine

  • 10092 berichten
  • 1525 stemmen

Capablanca schreef:

Film met wisselende aspecten. Soms een verhaal over een boeiende relatie, soms een relaas vol schreeuwende en overspannen Arabieren.

Is moeilijk voor jou, mensen met een andere cultuur. Dit is al de tweede keer in korte tijd dat je huilt over *schreeuwende arabieren*, het woord "Libanezen" was waarschijnlijk te netjes voor jou. (En kom nu niet met verklaringen, ik doorzie jou.)

Het is gewoon hun communicatie, dat is best iets waar je aan kunt wennen. Kijk anders gewoon naar polderfilms. Beetje sneu om een film af te katten omdat je niet kunt omgaan met culturele gewoontes.


avatar van Capablanca

Capablanca

  • 1323 berichten
  • 1725 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

En kom nu niet met verklaringen

Je hebt liever geen weerwoord? Oké, dat respecteer ik.


avatar van Graaf Machine

Graaf Machine

  • 10092 berichten
  • 1525 stemmen

Capablanca schreef:

(quote)

Je hebt liever geen weerwoord? Oké, dat respecteer ik.

als je deze film had gezien had je geweten dat de protagonist vrijwel voortdurend zacht sprak.

Maar grof groepen wegzetten vult de buik blijkbaar beter.


avatar van mrklm

mrklm

  • 12252 berichten
  • 10398 stemmen

Twee baby’s worden een minuut na elkaar geboren in een ziekenhuis in Beiroet dat op dat moment wordt gebombardeerd. In hun kindertijd ontstaat er een diepe vriendschap tussen Yasmina [Alex Choueiry] en Nino [Mohamad Farhat], maar door het lot raken ze elkaar kwijt. Als volwassenen vinden Yasmina [Mounia Akl] en Nino [Hasan Akil] elkaar terug, getekend door het pad dat ze afzonderlijk van elkaar bewandeld hebben. Mede vanwege de locatie en de historische setting potentieel interessant romantisch drama, schippert tussen romantische komedie en melodrama, maar is goed geacteerd en prachtig gefilmd.


avatar van mjk87

mjk87 (moderator films)

  • 14782 berichten
  • 4636 stemmen

Op momenten prachtig geschoten, of dat nu stadspanorama's zijn of de vele beelden van het nachtleven. Of vaag gemaakte beelden van rennende mensen als een impressionistisch schilderij. Maar ook richting het einde als het steeds slechter gaat in het leven. Visueel wordt de sfeer steeds prima getroffen. Verder heel aardig hoe de levens van twee mensen worden getoond met de nabije geschiedenis van Libanon.

Maar dan is er acteur Hassan Akil als hoofdpersoon Nino die vanaf seconde 1 in mijn irritatiezone zat. Zo vreselijk vervelend de hele tijd, iemand die zichzelf erg leuk vindt, zichzelf heel erg belangrijk vindt vooral en een compleet verkeerd aura heeft ook. Volgens mij is de rol niet zo geschreven dus ik ben eerder bang dat de acteur wat narcistische trekken heeft en niet bepaald veel respect voor vrouwen heeft want dat beide straalt hij constant uit in de film. Zo'n momentje dat hij in die brieven wil kijken en ze hoog houdt zodat Yasmina er niet bij kan. Dat is volgens mij geschreven als iets plagerigs maar het kwam op mij eerder toxisch over. Dan mag zijn tegenspeelster nog best overtuigen, geen moment kon ik geloven dat zij hem leuk vond en met zoiets staat of valt een film als deze toch wel. 2,0*


avatar van Dennis_B

Dennis_B

  • 23 berichten
  • 120 stemmen

mjk87 schreef:
Op momenten prachtig geschoten, of dat nu stadspanorama's zijn of de vele beelden van het nachtleven. Of vaag gemaakte beelden van rennende mensen als een impressionistisch schilderij. Maar ook richting het einde als het steeds slechter gaat in het leven. Visueel wordt de sfeer steeds prima getroffen. Verder heel aardig hoe de levens van twee mensen worden getoond met de nabije geschiedenis van Libanon.

Maar dan is er acteur Hassan Akil als hoofdpersoon Nino die vanaf seconde 1 in mijn irritatiezone zat. Zo vreselijk vervelend de hele tijd, iemand die zichzelf erg leuk vindt, zichzelf heel erg belangrijk vindt vooral en een compleet verkeerd aura heeft ook. Volgens mij is de rol niet zo geschreven dus ik ben eerder bang dat de acteur wat narcistische trekken heeft en niet bepaald veel respect voor vrouwen heeft want dat beide straalt hij constant uit in de film. Zo'n momentje dat hij in die brieven wil kijken en ze hoog houdt zodat Yasmina er niet bij kan. Dat is volgens mij geschreven als iets plagerigs maar het kwam op mij eerder toxisch over. Dan mag zijn tegenspeelster nog best overtuigen, geen moment kon ik geloven dat zij hem leuk vond en met zoiets staat of valt een film als deze toch wel. 2,0*


Je verwoordt precies wat mij ook dwarszat aan deze film!