Lady Bloodfight (2016)

Hongkong
Actie

geregisseerd door Chris Nahon
met Amy Johnston, Jenny Wu en Muriel Hofmann

Jane is een knap maar moeilijk Amerikaans meisje dat door Japan trekt. Haar rauwe straatvechtersvaardigheden trekken de aandacht van Oshima, een Japanse karatekampioen. Hij besluit haar te trainen en mee te laten doen aan een illegaal martial arts toernooi voor vrouwen, dat bekend staat als de 'Kumite'. Na maanden van zorgvuldige voorbereiding is Jane klaar om het op te nemen tegen de dodelijkste vrouwelijke vechters van de wereld waaronder Ling, de Chinese leerling van Oshima's aartsvijand.

avatar van filmkul
Nog niet eens zo'n hele slechte vrouwelijke variant op Bloodsport. Het verhaal is stupide en voldoet aan de verwachting. Het acteerwerk belabberd slecht, maar ook dat is in dit genre bijzaak. Waar het om gaat is de actie en die is best aardig. De gevechten zien er goed uit en worden redelijk in beeld gebracht. Het tempo van de film is verder goed en visueel ziet het er verzorgd uit. Verstand onder nul en bij gebrek aan beter best vermakelijk op een regenachtige dag. 2.5

avatar van blurp194
Leuk onpretentieus knokfilmpje. Volledig op het lijf geschreven van de knappe blonde Amy Johnston, die haar gewone metier als stuntvrouw even inruilt voor hoofdrolspeelster. Nou ligt haar sterke punt wel duidelijk op de vloeiende beheersing van haar gestroomlijnde lichaam, maar heel tenenkrommend zijn haar acteerprestaties nou ook nog niet.

Het verhaal is ongeveer even interessant als dat in een gemiddelde softporno is - het is er, maar je mist niks als je daar niet op let. Maar dat doet aan de film zelf niets af, bij dit genre hoort dat ook wel ietwat - het verhaal dient alleen om een serie tegenstanders op te dissen die met meer of minder moeite en vertoon tot titelrollenvoer gemaakt worden. En dat lukt prima.

avatar van Grindhouse62
Een prima 13 in een dozijn martial arts film, maar wel van een beter niveau. Het verhaal is alla Bloodsport en de gevechten zijn zeer zeker goed. Ik heb mij met deze film vanavond niet verveeld. Een dikke 3.0.