• 10.937 nieuwsartikelen

Gesproken taal: Zweeds

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot Avgrunden

"NOT IF. BUT WHEN."

Frigga werkt als hoofd beveiliging bij 's werelds grootste ondergrondse mijn in de Zweedse stad Kiruna. Ze probeert een balans te vinden tussen haar gezin, haar nieuwe liefde Dabir en een ex die het verleden maar niet los wil laten. Maar wanneer de grond plotseling onder hun voeten begint te schudden, doet de puzzel van het leven er niet meer toe en begint voor Frigga de strijd om te voorkomen dat ze in de afgrond worden meegesleurd.

avatar van Mr. Chiel

Mr. Chiel

Ik had op meer actie, spektakel en spanning gehoopt. Maar alsnog een degelijke film.

avatar van schumacher

schumacher

Slappe hap

avatar van mcdaktari

mcdaktari

schumacher schreef:

Slappe hap

uiteraard, hij zal wel niet flauw genoeg zijn, wel?

avatar van cdman19800

cdman19800

Ik vond dit echt zeer slecht geacteerd en geregisseerd. Jammer.

avatar van james_cameron

james_cameron

Niet zo best helaas. Ik ben altijd wel te porren voor een leuke rampenfilm, maar deze schiet inhoudelijk en visueel flink tekort, ondanks het naar verluidt forse budget. Voornaamste probleem is dat de focus niet op de toestanden rond een enorme ondergrondse mijn in de Zweedse stad Kiruna ligt, maar op de familieperikelen van de hoofpersoon (een onsympathieke Tuva Novotny). Dat gedoe zeurt de hele film door. Halverwege dreigt de film dan toch nog spannend te worden, maar het spektakel is alweer voorbij voordat het echt op gang gekomen is. Wel moet je dan nog proberen wakker te blijven tijdens het tergende laatste half uur, met een halfbakken reddingsaktie in een ingestort schoolgebouw.

stinissen (crew films & series)

Ben fan van rampenfilms maar deze was erg matig.

avatar van Splinters

Splinters

• 2039 berichten

Ook ik ben van de rampenfilms. Ook ik vond dit niets.

avatar van Scheurleer

Scheurleer

Ik dacht een rampenfilm te gaan zien. Maar het was gewoon een familiedrama. Geen voldoende dit.

avatar van AniSter

AniSter

• 1981 berichten

Een Scandinavische "rampenfilm". Hier had ik toch iets meer van verwacht, mede door de aankondigingen in de diverse media. Er zaten best een paar leuke animaties in en de bijbehorende geluiden in Dolby Atmos waren daverend. Maar qua verhaal stelde het niet bijster veel voor: een voorspelbaar gezinsdrama met in feite maar twee veel te lange scenes; in de grot en in de school. Jammer.

avatar van umbra

umbra

Wat een pover drama ding was me dit sech, zo voorspelbaar, nergens iets of wat boeiend en een hoopje irritante karakters...3/10 is nog gul.

avatar van princesspeach

princesspeach

Slappe karakters. Kon me alleen maar irriteren aan de hoofdrolspeelster die zo arrogant keek de hele film door. Plus familiedrama met in de achtergrond een ramp

avatar van alvinvdv

alvinvdv

Het eerste half uur leek het de goede kant op te gaan, (zo'n beetje in de richting van Dante's Peak) daarna was het snel duidelijk dat dit een flauw drama was onder de paraplu van een rampenfilm.

Omdat ik aan deze film al bijna een uur van m'n leven had laten voorbijgaan het laatste half uur op dubbele snelheid afgespeeld....

Neen dit kon me echt niet bekoren!