• 10.980 nieuwsartikelen

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 28 maart 2024

Plot Miller's Girl

"Write what you want."

De zeventienjarige Cairo Sweet is een begaafde schrijfster. Haar nieuwe schrijfdocent, Jonathan Miller, was vroeger een schrijver, maar is sindsdien zo achteruitgegaan dat hij al jaren geen woord meer heeft geschreven. Miller herkent onmiddellijk hoe getalenteerd Cairo is en de twee beginnen na de lessen met elkaar om te gaan. Hun relatie wordt ingewikkeld wanneer Miller zijn studente een kort verhaal laat schrijven. Cairo stort zich weldra op een verhaal over een leraar die een student tracht te verleiden. Dit resulteert in een reeks gebeurtenissen die Millers carrière kan verwoesten en daarmee ook zijn leven.

avatar van Jotil

Jotil (crew bioscoopreleases)

Vanaf 25 januari 2024 in de bioscoop (Just Entertainment)

avatar van Spongebob

Spongebob

Hoef niet eens te weten of de film goed is en waar de film om gaat,zal alleen al kijken omdat Jenna Ortega erin speeld

avatar van Verhuiskaartje

Verhuiskaartje

Prima film. Over een schrijver die maar leraar is geworden omdat zijn boek geen succes was en hij geen inspiratie heeft voor een nieuw boek. Vervolgens ontmoet hij een student in zijn klas die zijn boek gelezen heeft en hij is onder de indruk van haar.

De rollen zijn goed gespeeld. Ik heb geen 1 keer bilbo gezien maar echt een man die een leraar kan zijn. Jenna met haar gezichtsuitdrukking vond ik af en toe wel op Wednesday lijken.

Het verhaal zelf heeft veel gesprekken over het schrijven van een verhaal en dat moet je liggen.

Die Ameriken die walgen van de zogenaamde sexscene zijn niets gewend. Natuurlijk is er een leeftijdsverschil maar hij staat alleen achter haar. De gedachte en het verhaal doen de rest.

3,5 ster

BBarbie

Psychologische thriller over een oversekste studente die haar veel oudere literatuurdocent met woord en daad tracht te verleiden. Jenny Ortega probeert geraffineerd over te komen, maar dat maakt weinig indruk. Terwijl Martin Freeman zich vooral ongemakkelijk lijkt voelen, gaat Bashir Salahuddin in een bijrol stiekem met de film aan de haal. Het klinkt allemaal spannender dan het in werkelijkheid is.

avatar van Thiver

Thiver

Maar weet je? Ik denk dat het verhaal van Jenny Ortega best wel eens waar kan zijn…

avatar van MosquitoSmasher

MosquitoSmasher

Had er meer van verwacht. Soms gewoon nogal suf te noemen. Jenna is altijd wel leuk om naar te kijken, maar eigenlijk is dat het dan ook wel.

avatar van filmkul

filmkul

Matige thriller. Het verhaal is wat warrig en als kijker heb je het gevoel dat men ook niet weet wat men met het verhaal aan moet. Op zich is het nog wel matigjes boeiend want Bartlett weet wel een redelijk broeierige sfeer neer te zetten. De film kabbelt verder rustig voort en weet de aandacht van de kijker net aan vast te houden. Aan het einde heb je wel het gevoel van ‘was dit het dan?’ Het acteerwerk is verder net te doen. 2.5/3.0