• 11.521 nieuwsartikelen
  • 9.042.852 stemmen

Gekijoban Spy x Family Code: White (2023)

Animatie / Actie | 110 minuten

Genre: Animatie / Actie

Alternatieve titels: Spy x Family Code: White / 劇場版 SPY×FAMILY CODE: White

Oorsprong: Japan

Geregisseerd door: Takashi Katagiri

Met onder meer: Takuya Eguchi, Saori Hayami en Atsumi Tanezaki

Gesproken taal: Japans

Releasedatum: 25 april 2024

• Bioscoop Donderdag 27 juni in één bioscoop (Venlo)

Plot Gekijoban Spy x Family Code: White

"Survive family vacation. Save the world."

Landen over de hele wereld zijn verwikkeld in een hevige informatieoorlog. Twilight is een getalenteerde inlichtingenagent bij de WISE-divisie van Westallis Intelligence. Hij werkt samen met Yor en Anya, die eveneens undercover zijn als zijn vrouw en dochter. Wanneer Twilight mogelijk vervangen wordt, besluit hij Anya te helpen een kookwedstrijd te winnen om zijn vervanging te voorkomen. De familie reist daaropvolgend naar Frigis, de regio waar het gebak vandaan komt dat Anya wil maken. Tijdens hun reis zet de undercover familie echter een keten van acties in gang die de wereldvrede in gevaar kan brengen.

Social Media

Loid Forger (stemrol)

Anya Forger (stemrol)

Yor Forger (stemrol)

Narrator / Bond Forger (stemrol)

Dmitri (stemrol)

Luka (stemrol)

Snijder (stemrol)

Type F (stemrol)

avatar van Jotil

Jotil (crew bioscoopreleases)

Vanaf 25 april 2024 in de bioscoop (Sony Pictures Releasing via Universal Pictures International Netherlands)

avatar van Shinobi

Shinobi

De familie Forger op vakantie.

De serie zelf vind ik wel vermakelijk, dus ik was zeker benieuwd hoe een film op het witte doek zou uitpakken.

In 'Code: White' zie je hoe Loid samen met zijn samengestelde gezin afreist naar Frigis, opdat hij Anya kan helpen om een kookwedstrijd te winnen. Het is voor hem veel aan gelegen, omdat hij vervangen dreigt te worden als hij faalt. Zoals verwacht loopt niet alles van een leien dakje en bijkans komt de wereldvrede in gevaar.

Dit is een standalone film, dus enige voorkennis is niet echt vereist; de basisinformatie wordt in de intro al uit de doeken gedaan. Hierdoor hoef je als nieuwkomer niet te vrezen dat je iets mist, hoewel het natuurlijk wel mooi is meegenomen als je bekend bent met de serie. Aan de andere kant vind ik het dan weer jammer dat de film niet canon is, waardoor het geen verdere invloed heeft op de serie.

Desalniettemin is het hele gebeuren best vermakelijk te noemen. Er zitten wat gestoorde situaties in het geheel verwerkt en de kenmerkende humor is aanwezig. Daarbij is het fijn om de actie grootschaliger te zien. Qua animatie is het op momenten erg prachtig en de boel wordt tijdens een aantal scènes flink opgeschud door van stijl te wisselen. Dit werkte zeer verfrissend moet ik zeggen.

Al met al een aardige film voor tussendoor. Wel even blijven zitten bij de eindcredits voor wat leuke visuals en een extra scène.

3,0 Sterren.