• 10.583 nieuwsartikelen

Gesproken taal: Engels

• Amazon Prime Bekijk via Amazon Prime

Plot The Burial

"Never settle."

Jeremiah O'Keefe is een begrafenisondernemer die het bedrijf van zijn familie voortzet. Nadat een handdrukdeal misloopt, wordt Jeremiah op harteloze wijze uitgebuit door een gigantische onderneming. Om zijn familiebedrijf te redden, schakelt hij de hulp in van de charismatische, gladde advocaat Willie E. Gary. Het onwaarschijnlijke tweetal bouwt een band op terwijl ze een complex web van ras, macht en onrechtvaardigheid blootleggen.

Willie E. Gary

Gioria Gary

Reggie Douglas

Alle Media

kappeuter (crew films)

Vanaf 13 oktober te zien op Prime Video.

scorsese

Uitstekende film over een kleine begrafenisondernemer die een deal maakt met een grote concurrent. De uitkomst is op voorhand al duidelijk, ook al zou je niet bekend zijn met dit waargebeurde verhaal. Desondanks is dit rechtbankdrama van begin tot eind onderhoudend. Niet te zwaar en niet te luchtig van toon. Mooie personages en een goeie cast waarbij Jamie Foxx voorop loopt. Een nipte 4.0 sterren.

lang pee

Ik vond dit een vervelend stukje film, die maar bleef duren. Er zou humor inzitten, ik heb alleen maar groen gelachen. Ben nooit een fan van Foxx geweest, en nu zeker niet, krijg stress van hem..

avatar van jaxteller

jaxteller

lang pee schreef:

Kan me totaal niet vinden hierin. Mooie film en Jamie Foxx was top.

jaxteller schreef:

Kan me totaal niet vinden hierin. Mooie film en Jamie Foxx was top.

Beste, dat is u goed recht. Smaken verschillen gelukkig, anders hadden we allemaal dezelfde vrouw he....

avatar van jaxteller

jaxteller

lang pee schreef:

Dat is waar, vind het alleen wel apart dat je het 1,5 sterren hebt gegeven. Was het zo slecht?

avatar van Dirk_Dijksma

Dirk_Dijksma

lang pee schreef:

Haha, wees blij anders was ik al lang met je vrouw ervan door.

Nu wat betreft de film. Vond ik helemaal niet mis. Dat dit een waargebeurd verhaal is maakt het nog wat mooier. Voor mij alvast een dikke 3 sterren.

Dirk_Dijksma schreef:

Haha, wees blij anders was ik al lang met je vrouw ervan door.

Ben je zeker dat ik kwaad zou zijn dat je er met mijn vrouw ervan door gaat? Ben al meer dan dertig jaar getrouwd, dus...

Wat de film betreft, het zal wel aan mij liggen, want krijgt overal zeer goede reviews, maar ja niks aan te doen...

avatar van schumacher

schumacher

Volledig mijn ding, hele goeie en waargebeurde film die goed werd neergezet door goeie acteurs, love it.

avatar van Kees Draaihuis

Kees Draaihuis

Hèhè, eindelijk weer eens een keer een film die ik helemaal gekeken heb. Want wat een bagger wordt er toch gemaakt. Ik vind dit een goede film. Ondanks dat je weet hoe de film zal verlopen heb ik er toch van genoten. En met name van het acteerwerk van Tommy Lee Jones en Bill Camp. Wat een acteurs. Dus ben je op zoek naar een film zonder geweld, zonder humor, zonder sex, zonder CGI, zonder verrassende plotwendingen,... dan is dit de film voor jou. 4 Sterren (en Jones en Camp verdienen 5 sterren).

avatar van Master Blaster

Master Blaster

De blanken hadden geen schijn van kans in deze film

Film verloopt soepel en kijkt prettig

3,5☆

avatar van Canon1967

Canon1967

Zeer goede film over een kleine zelfstandige die het opneemt tegen een multinational.

Goed gecaste acteurs en over heel de lijn een goed verhaal.

Jamie Foxx speelt een rol die hem op het lijf is geschreven en deed mij op sommige momenten denken aan Eddie Murphy in betere tijden.

Dit is een op en top amerikaans product waar je gerust een avondje thuis mag voor blijven.

BBarbie

Reconstructie van een waargebeurd David tegen Goliath verhaal in de Amerikaanse uitvaartwereld. De beide protagonisten maken er een alleszins genietbare film van.

avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

• 2018 stemmen

The Burial is een vrij simpele film die zich afspeelt in een periode die nog maar kort geleden lijkt, maar nu al esthetisch compleet fout en achterhaald is: 1995.

Ik scrollde door Prime Video en zag een film over een begrafenisondernemer, een advocaat en een rechtszaak. Had ik er zin in? Nee, niet echt. Maar toen zag ik Jones en Foxx en zonder voorkennis over rapportcijfer of recensies direct aangezet. Bij sommige acteurs kan dat.

Kwalitatief uiteraard prima. Het simpele verhaal wordt ruim gecompenseerd met de over the top charme van Foxx en de rust van Jones. Ook de rest van de cast is goed.

Het grofgebekte personage "Willy E. Gary" deed me met zijn gouden bril en snorretje gek genoeg denken aan een onlangs overleden vastgoedondernemer, wat mijn waardering voor Jamie Foxx in deze rol alleen maar groter maakte. Groningers weten misschien wie ik bedoel.

Prima! 3,5 sterren

avatar van Apster

Apster

Die laatste zin is wel mooi:"Een manifest tegen polarisatie, dat illustreert dat respect en zelfs broederschap kan ontstaan tussen tegenpolen, zolang alle pijlen op de juiste vijand zijn gericht."

Voor de rest vond ik dit wel een prima film, die halverwege wat wegzakt door een aantal ontwikkelingen. Ook de relatie die tussen Foxx en Jones ontstaat kon me niet helemaal overtuigen. Maar het is leuke entertainment met een goede rol van Foxx.

avatar van mrklm

mrklm

Vanwege financiële problemen ziet de 75-jarige Jeremiah O’Keefe [Tommy Lee Jones], sluit hij in 1995 een overeenkomst met Raymond Loewen [Bill Camp], een Canadese zakenman die probeert een zo groot mogelijk deel van de uitvaartbranche in handen te krijgen. Omdat Loewen weigert de papieren te betekenen, besluit Jeremiah deze multinational aan te klagen met hulp van beginnend advocaat Hal Docking [Mamoudou Athie] en zijn trouwe vriend Mike Allred [Alan Ruck], een advocaat die gespecialiseerd is in contractrecht. Om een serieuze kans te maken tegen Loewen, besluit Jeremiah op advies van Hal de flamboyante, maar zeer succesvolle Willie Gary [Jamie Foxx] als advocaat aan te stellen. Reconstructie van een baanbrekende rechtszaak met een ingetogen Jones een als effectief contrast met Foxx, die net aan de goede kant van karikatuur blijft en die op overtuigende wijze de ontwikkeling van zijn personage neerzet. Ook Jurnee Smollett scoort hoge ogen als Mame Downes, de gehaaide advocaat van de tegenpartij.