• 10.604 nieuwsartikelen
  • 8.969.043 stemmen

Gratie: Het Ware Verhaal van Frank Masmeijer (2023)

Documentaire | 63 minuten

Genre: Documentaire

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Roy Dames

• Viaplay Bekijk via Viaplay

Plot Gratie: Het Ware Verhaal van Frank Masmeijer

Regisseur Roy Dames volgt Frank Masmeijer in het jaar na zijn vrijlating. Hij probeert te ontrafelen hoe het zover is gekomen dat de oud-presentator de verkeerde afslag nam en werd veroordeeld voor cocaïnesmokkel. Is Masmeijer, zoals hij zelf volhoudt, puur op veronderstellingen veroordeeld en bovenal slachtoffer van de omstandigheden? Of was hij altijd al iemand, wat Dames eigenlijk steeds nadrukkelijker begint te vermoeden, die in kringen verkeerde van mensen die het niet zo nauw nemen met de regeltjes en die er zelf ook een handje van heeft om de grenzen op te zoeken?

kappeuter (crew films)

Vanaf a.s. zaterdag te zien op Viaplay.

avatar van Toontje G

Toontje G

Wat een rare kwast die Marsmeijer, dat ze aan zo'n kerel nog aandacht besteden dat snap ik niet. Ook snap ik niet dat er gratie aan hem verleent is.