• 8.521.635 stemmen

banner

Beavis and Butt-Head Do the Universe (2022)

Animatie / Komedie | 86 minuten

Genre: Animatie / Komedie

Geregisseerd door: Mike Judge

Met onder meer: Mike Judge, Gary Cole en Chris Diamantopoulos

Plot Beavis and Butt-Head Do the Universe

"The dumbest science fiction movie ever made."

De twee oerdomme tieners Beavis en Butt-Head worden in 1998 door een rechter gestraft en moeten naar ruimtekamp gaan. Op het kamp worden ze uiteindelijk uitgekozen om deel te nemen aan een spaceshuttlemissie en belanden in de ruimte. Daar komen Beavis en Butt-Head in een zwart gat terecht en verschijnen nadien weer op aarde, zij het in het jaar 2022. Terwijl de NSA en de Amerikaanse regering hen probeert op te sporen, worstelen Beavis en Butt-Head om zich aan te passen aan het moderne leven, terwijl ze hun kinderlijke gevoel voor humor behouden.

imageimageimageimageimageimageimage

Beavis / Butt-Head / Van Driessen (stemrol)

Serena Ryan (stemrol)

Mattison (stemrol)

Jim Hartson (stemrol)

Metcalf / Judge (stemrol)

Police Officer / Prisoners / Corrections Officers (stemrol)

Richard Wack (stemrol)

Professor (stemrol)

Jail Tattoo Artist (stemrol)

Corrections Officer / Ball-kicking Biker (stemrol)

avatar van EVIL '84

EVIL '84

Wel zin in deze! Totaal verrast dat er na 26 jaar weer een B&B film uitkomt! Vanaf morgen te streamen op Paramount+

avatar van WB

WB

Och, wat een heerlijke film weer. Beetje dezelfde vibe als 'do America', met weer heerlijke humor. Dubbelzinnig verhaal met dubbelzinnige opmerkingen; als vanouds.

scorsese

Goeie film waarin de twee nietsnutten door omstandigheden terecht komen in de ruimte. Genoeg grappige en onzinnige ontwikkelingen die elkaar op volgen en waarbij het natuurlijk wel beter werkt als je al bekend bent met de twee titelpersonages met de aanstekelijke lach. Puberale humor, maar hier en daar weet het toch scherp uit de hoek te komen.

avatar van Partyboooi

Partyboooi

Jammer, gemiste kans! Waar de vorige film echt wel grappig was links en rechts, valt er bij B&B do the Universe nauwelijks te lachen. Volgens mij kon Mike Judge allerlei kanten in met het gegeven dat B&B uit 1998 worden ge-slingshot naar 2022. Maar eigenlijk doet hij hier helemaal niets mee. Alleen het gebruik van een gsm wordt gebruikt in de film, maar daar blijft het wel bij.

Jammer maar helaas, echt een gemiste kans vind ik

avatar van Walter S.

Walter S.

Beavis is grappig. Heh heh heh, cool. Boi-oi-oingggg. Buttmunge.

Nieuwe afleveringen, nieuwe film, genieten hoor. De humor is simpel doch doeltreffend. Vooral Beavis vind ik supergrappig. Erg genoten van deze film.

avatar van Joy4ever

Joy4ever

Waar kan ik deze film bekijken?

Theunissen

Via "Paramount+" maar die streamingdienst is nog niet actief in Nederland.

Je kan hem anders ook "Pindakazen" (staat erop sinds vorige week donderdag).

avatar van mrklm

mrklm

Omdat ze brand hebben veroorzaakt op Highland Highschool Science Fair van 1998 veroordeelt een milde rechter Beavis en Butt-head tot een 8 weken Space Camp bij NASA. Serena Ryan, de kapitein van Space Shuttle Endeavor, ontdekt dat de jochies over een bijzonder talent beschikken en vraagt ze van dat talent gebruik te maken. In de veronderstelling dat ze kunnen ‘scoren’ bij Serena volgen de ventjes een opleiding tot astronaut, maar de ruimtemissie naar het MIR Ruimtestation loopt uit op een ramp waarbij Beavis en Butt-head voorgoed lijken te verdwijnen. Maar in 2022 duiken ze op in Galveston en vreest Serena dat zij haar campagne om verkozen te worden tot gouverneur van Texas komen saboteren. Feitelijk een remake van Beavis & Butt-head Do America, waarbij Judge jammer genoeg slechts in beperkte mate gebruik maakt van de mogelijkheden die de sprong van 1998 naar 2022 de twee MTV-iconen biedt.