Genre: Drama / Romantiek
Speelduur: 124 minuten
Alternatieve titels: We Couldn't Become Adults / We Couldn't All Grow Up / Bokutachi wa Minna Otona ni Narenakatta / ボクたちはみんな大人になれなかった
Oorsprong:
Japan
Geregisseerd door: Yoshihiro Mori en Hayato Kawai
Met onder meer: Mirai Moriyama, Sairi Ito en Masahiro Higashide
IMDb beoordeling: 6,5 (1.028)
Gesproken taal: Japans
On Demand:
- Bekijk via Netflix
- Niet beschikbaar op Pathé Thuis
- Niet beschikbaar op Videoland
- Niet beschikbaar op Amazon Prime
- Niet beschikbaar op Disney+
- Niet beschikbaar op Google Play
- Niet beschikbaar op meJane
Plot Otona ni Narenakatta
Makoto Sato is 46 jaar oud en is niet de romanschijver geworden waarvan hij vroeger droomde. Momenteel werkt hij in de omroepsector. Uit een vrienschapsverzoek op sociale media van Kaori Kato, zijn vriendin in de jaren 90, blijkt dat hij nog steeds niet over haar heen is. Herinneringen over deze periode komen naar boven, toen het leven nog helderder leek.
Externe links
Social Media
Acteurs en actrices
Makoto Satō
Kaori Kato
Kenta Sekiguchi
Sū
Toshihiko Nanase
Megumi Ishida
Hideaki Miyoshi
Keiichiro Sanai
Ayaka Iwai
Takayuki Onda
Video's en trailers
Reviews & comments
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11970 stemmen
Fijn.
Leuk om eens een wat ander hoofdpersonage te zien, meestal draaien Japanese dramas toch rond ofwel oudere mensen, ofwel schoolgaande jeugd. Een 40er die terugblikt op z'n leven totdusver zie je niet zo vaak. Ook fijn dat Mori er wat extraatjes aan weet toe te voegen.
Zo ziet het er allemaal piekfijn uit. Van de sfeervolle locaties, tot de mooie belichting en het zuivere camerawerk. De soundtrack is ook net wat moderner en het acteerwerk van erg hoog niveau. De antichronologische vertelling is de kers op de taart. Ondertussen niet zo héél origineel meer, maar binnen een puur drama werkt het toch net wat anders.
Hoorde dan nogal wat mensen dat deze film er best inhakte, persoonlijk kon ik me wel vinden in het hoofdpersonage, al kijk is misschien wat positiever op m'n verleden terug. In ieder geval wel wat herkenbare momenten, maar ik ben dan ondertussen ook al de 40 gepasseerd.
4.0* en een uitgebreide review
mjk87 (moderator films)
-
- 13290 berichten
- 3906 stemmen
Prima filmpje, al vind ik de losse momenten mooier dan het overkoepelende geheel. Juist richting het einde, als de relatie met Kaori centraal staat vind ik de film wat zwakker. Maar verder een fijn tempo, visueel aantrekkelijk met vooral erg mooie en soms prettige belichting en een fijne score eronder. Ook erg sterk geacteerd. De manier van vertellen heeft soms een meerwaarde maar soms juist niet. Dan zit je net lekker weer in een scène en gaat de film weer een jaar terug en moet je opnieuw beginnen. De film wordt mede daardoor vooral een film van momenten voor mij (en die zijn er genoeg), niet van een film die me volledig grijpt. Het is ook geen film van terugkijken voor mij omdat de veertiger nauwelijks in beeld komt zelf. Hoewel het slot met hem dan wel mooi is. 3,5*.
Ste*
-
- 1960 berichten
- 1283 stemmen
Ik had deze film eigenlijk (nog) beter willen of moeten vinden dan ik hem vind. Qua thema en stijl ligt hij helemaal in mijn straatje, maar met name met de eerste helft had ik nogal moeite. Het blijft allemaal erg fragmentarisch zonder dat het echt veel betekenis heeft. Je zit te lang te kijken naar personen en scènes waarvan je niet echt weet wat het allemaal te betekenen heeft. Ik had ook niet het idee dat het achteruit gaan in de tijd voor mij nu zoveel toevoegde, en of het beter was dan een normaal chronologisch verhaal. Het zorgt er vooral voor dat de film in het begin wat aan de saaie en vage kant is. Wellicht dat een herkijk dat oplost.
Wel is de film echt prachtig om te zien. Ik weet niet of het exemplarisch is voor de moderne Japanse film (want Japanse animatiefilms hebben het ook vaak), een bepaalde esthetiek waarmee (vooral) de stad wordt getoond. En dat kunnen ook kleine donkere steegjes zijn of zelfs een klein kantoor of woning. Het maakt niet zoveel uit wat het decor is, eigenlijk is alles gewoon op een bepaalde manier een lust voor het oog. En zeker het laatste stuk in de verlaten stad is echt een fantastisch mooi stuk in de film.
Het is dat ik daar van kon genieten, want zoals gezegd kon ik wat minder met de inhoud, hoe graag ik dat eigenlijk ook zou willen. In theorie is het een mooi en ook herkenbaar gegeven, iemand van inmiddels middelbare leeftijd die terugkijkt op vervlogen tijden en personen. Toch vond ik dat er op een bepaalde manier niet helemaal uitkomen, het heeft mij in ieder geval niet voldoende geraakt terwijl het zeker wel die potentie zou moeten hebben.
Gevoelsmatig wil ik toch 4* geven, maar dat is meer voor het esthetische dan voor de inhoud en ook omdat ik hem denk ik toch nog eens wil zien.
mjk87 (moderator films)
-
- 13290 berichten
- 3906 stemmen
Ik weet niet of het exemplarisch is voor de moderne Japanse film (want Japanse animatiefilms hebben het ook vaak), een bepaalde esthetiek waarmee (vooral) de stad wordt getoond. En dat kunnen ook kleine donkere steegjes zijn of zelfs een klein kantoor of woning. Het maakt niet zoveel uit wat het decor is, eigenlijk is alles gewoon op een bepaalde manier een lust voor het oog.
Dit, mede. Een van m'n favoriete films (top 10, Japanse film maar van een Taiwanees overigens) weet die stad helemaal geweldig te treffen.
mezzanine
-
- 180 berichten
- 2532 stemmen
Teleurstellend. Kan mij erg goed vinden in recensie van ste*, met dat verschil dat het voor mij hierdoor geen voldoende waard is. Raakte mij helaas nergens, vond keuze om verhaal in omgekeerde volgorde te vertellen hier erg slecht uitpakken. Ziet er mooi uit, maar ook dat hebben we in Aziatische films wel beter gezien.
Het laatste nieuws
Rebel Wilson doet boekje open over wangedrag 'Borat'-acteur Sacha Baron Cohen, Austin Butler speelt alcoholverslaafde oud-honkballer | MovieMeter Recap
'Red Oaks' op Prime Video snijdt serieuze onderwerpen aan met veel humor: 'Dit verdient een cultstatus'
Welke films worden vanavond uitgezonden op televisie?
Eerste trailer uitgebracht van nieuw seizoen 'Mayor of Kingstown' met Jeremy Renner die is teruggekeerd na zijn heftige ongeluk
Gerelateerde tags
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API
© 2024 MovieMeter B.V.