• 8.606.145 stemmen

School of the Damned (2019)

Horror / Thriller | 85 minuten

Genre: Horror / Thriller

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Peter Vincent

Met onder meer: Michael Geary, James Groom en Daisy Aitkens

IMDb beoordeling: 3,0 (364)

• Netflix Bekijk via Netflix
  • Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot School of the Damned

"They have everything under control."

Een leraar begint aan zijn nieuwe functie op een privé-kostschool. Daar treft hij leerlingen aan die zich extreem goed gedragen. Hij weet echter niet dat de discipline bij die jongeren te wijten is aan dodelijke, bovennatuurlijke middelen. Wat is het geheim dat een klas van zeer jonge kinderen herbergt?

image

Alle Media

avatar van Elchapo

Elchapo

• 1925 stemmen

Verassend voor een kleine productie.Heeft veel weg van 'The Omen',setting en acteerwerk prima.3.5 stars.

avatar van umbra

umbra

De 1.58 uit de volle 6 stemmen en een 2.9 op IMDb, ook al uit een massa's stemmen, dan zou ik dergelijke films al snel links laten liggen, maar bij deze waag ik het er toch op, ts dat ie op Netflix stond en ik 97% match heb met deze titel.

avatar van umbra

umbra

Naah dit was arsjiee slecht, pure trash, dus ik deel de schaarse stemmers hun oordeel. Hier de laagste score enige juiste.

avatar van Borderline

Borderline

Ik vond het wel een aardige film, lekker sfeertje, maar ik zeg ook eerlijk dat ik een zwak heb voor films die zich afspelen op scholen

avatar van slam1975

slam1975

Leek wel een film die je zelf maakt met een paar vrienden, gelukkig duurde hij niet al te lang.

avatar van Shadowed

Shadowed

Oei.

Regisseur Peter Vincent wilde waarschijnlijk alles op alles zetten om met zijn beperkte middelen een origineel en spannend verhaal neer te zetten. Geen van beiden lukt echt, want ondanks het best apart gegeven is de uitwerking eerder voorspelbaar. Het lijkt op een potje kaarten waarbij de tegenstander soms zijn kaarten per ongeluk laat vallen.

School of the Damned wil waarschijnlijk meer vertellen dan dat eruit komt, want een school waarbij een bepaalde klas de hele school controleert schreeuwt natuurlijk naar iets diepers, maar de nogal belachelijke aanpak veegt alles wat je maar een beetje serieus kan nemen al snel van de tafel. Zo valt het op hoe weinig moeite ze hebben gedaan om de dreiging uit te werken. Kinderen die goedkope pruiken op hebben bijvoorbeeld of een soundtrack die de film constant op een negatieve manier overschreeuwt.

Ondanks wat kort geëxperimenteer met effecten en kleurtjes kan de film weinig uithalen op het visuele vlak. De school ziet er nogal kaal uit en een dreiging komt er nooit vanaf. Regulier ziet het er wel uit. Te regulier eigenlijk, want het lijkt me dat Vincent de onderhuidse spanning eruit wilde krijgen, maar dat faalt genadeloos. Het helpt ook niet echt dat die kinderen niet zo goed weten wat ze met hun personages overweg moeten. Intimiderend zijn ze in ieder geval nooit.

Verhaal klopt verder ook van geen kanten. De structuur lijkt gehusseld te zijn waardoor je als kijker weleens vraagtekens zet bij de uitwerking. Verder zijn overige attributen zoals de presentatie, cinematografie en atmosfeer ook weinig indrukwekkend. Het enige dat de film nog wel een beetje vooruit helpt is het acteerwerk van de volwassenen en het zijplot van Mistry die wel heel random af wordt gemaakt na 30 minuten. Niet best dit, ik zie er ook 0,0 potentie in.