• 10.518 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: Ben Parker

Met onder meer: Charlotte Vega, Barry Ward en Daniel Renton Skinner

Gesproken taal: Engels, Duits en Russisch

Plot Burial

"Some secrets should stay buried."

In de laatste dagen van de Tweede Wereldoorlog leidt de inlichtingenofficier Brana Vasilyeva een groep Russische soldaten. Zij hebben de opdracht de overblijfselen van Hitler naar Stalin in Rusland te brengen. Onderweg moeten de soldaten vechten om te overleven wanneer ze aangevallen worden.

Brana Vasilyeva

Dimitry Makar

Grigoriy Churakov

Col. Gorbinskiy

Alle Media

Beetje fictie film, mmm Hitler is toen niet gestorven maar leefde nog lang en gelukkig in zuid Amerika waar hij in de jaren 80 is overleden.

avatar van joolstein

joolstein

Ik begrijp denk ik wel, waarom mensen hier minder enthousiast over zijn, het wordt blijkbaar op de markt gebracht als horrorfilm over de tweede wereldoorlog met weerwolven. Dit is een zeer slechte marketing want het is geen horror, het is ook nauwelijks een thriller, dit is een oorlogsfilm!

Een fictief verhaal over een groep Russische soldaten die met de overblijfselen van Hitler in Polen te maken krijgen met een weerwolvenkorps. Dat was het ‘Werwolf-korps’ van nazi-Duitsland, een guerrilla-eenheid opgezet door Himmler en samengesteld uit de Hitlerjugend, echter die tot na het eind van de oorlog (waar deze film zich ook in afspeelt) ook bestond uit individuele nazi-burgers.

De film begint in december 1991 als de Sovjet-Unie officieel wordt opgeheven, een oudere Joodse vrouw kijk dit op haar tv maar kort daarop wordt er in haar huis ingebroken door een neonazi. Het komt erop neer dat het verhaal werd vertelt door een verhaal-in-een-verhaal.

In de film zijn er dus Russen, Polen en Duitsers en deze praten een zin of twee in hun eigen taal om vervolgens over te schakelen naar het Engels. Dat omdat de film een Britse productie was met Internationale acteurs in de hoofdrol. Zo speelt Tom Felton, de lokale Lukasz, een "Volksdeutsche" die zowel door Duitsers als Russen werd vervolgd. En de mooie Spaanse Charlotte Vega speelt hier de Russische Brana.

De film ziet erg ook erg mooi uit met verschillende uitstekende opnames. En de bosscène, waar ook smeulende hallucinerende paddenstoelen bij zijn betrokken, had een sfeer die absoluut niet in een horrorfilm had misstaan! En met een snelle 94 minuten strekt de film zich niet te lang of te ver uit. Verder hier en daar ook nog wat bloedigere wonden.

Het is misschien niet de perfecte film en niet iedereen zal even blij zijn met hoe de film eindig De film eindigt namelijk weer met de oudere dame en zij onthult iets in een doos aan de gevangene, maar het publiek krijg dit niet te zien en zal zich altijd blijven afvragen ​​af wat het kan zijn? Maar dit was best wel heerlijk...!

avatar van schumacher

schumacher

Weer zo'n film waar je voor moet zijn.

Mij kon het niet mee slepen.

Ik zie zoveel films op een jaar tijd dat ik merk dat ik toch strenger ben geworden in mijn oordeel bij een film.

Ik moet gewoon van dat eerste half uur een beetke een goed gevoel hebben en als dat er niet is dan is het vaak nikske.

Ieder zijn mening.

avatar van knusse stoel

knusse stoel

joolstein schreef:

Een klein deel van de recensie van "Joolstein" die onder uitgebreider is en waar ik het in grote lijnen wel mee eens ben, vandaar dat ik daar mee open.

De film staat als horror in sommige beschrijvingen maar dat zal waarschijnlijk komen door de maskers en de marketeers die dat zagen vonden het schijnbaar "erg griezelig".
Dit is een normale oorlogsfilm met een aardig bedacht verhaal wat geschiedkundig aan alle kanten zal rammelen maar dat doen de meeste films.
Wat ik wel jammer vond is het punt dat de Polen deels Pools spraken maar de Russen en Duitsers meest Engels en enkele zinnen Duits. Het is een Engelse film met een internationale ploeg acteurs maar toch een minpunt.

Van mij een waardering van een 7-.

avatar van Thorongil

Thorongil

Erg matige film, had hier toch wel meer van verwacht.