• 8.298.464 stemmen

Genre: Thriller

Alternatieve titel: Conductor

Geregisseerd door: Alex Noyer

Met onder meer: Jasmin Savoy Brown, Lili Simmons en James Jagger

IMDb beoordeling: 4,9 (625)

Plot Sound of Violence

"Her Music Kills"

De jonge Alexis verliest haar familie die bruut vermoord wordt. Op een of andere manier krijgt ze hierdoor haar gehoor terug en beschikt ze ook over andere vermogens. Tijdens het verwerken van het trauma vindt ze troost in de geluiden van geweld. Ze gaat de muziekwereld in en werkt aan haar meesterwerk dat zal bestaan uit fragmenten die opgenomen zijn tijdens moordpartijen.

imageimageimageimage

Social Media

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

Nadat ik paar maanden geleden saint maud zag , dacht ik , oké dit gaat het wat originaliteit niet overtreffen.

Rare vergelijking misschien , maar het is wel een van de origineelste horrorfilm van dit jaar .

Dit idee was gewoon niet eerder gedaan , en het is erg mooi in beeld gebracht , verknipt , en met wat torture Gore .

Niet kapot gebruikt , het concert , maar precies dat gedaan wat je er mee kon , en gelukkig deed het niet low budget aan.

Prima horror dus ,

avatar van Shadowed

Shadowed

Misser.

Het is een vreemd woord om een recensie mee te openen die de eindbeoordeling op een 3,0* heeft staan, en daar ben ik me ook bewust van, maar geef me even de ruimte om het uit te leggen. Sound of Violence had eigenlijk onder het juiste publiek een monsterhit kunnen worden, maar het talent en de uitwerking ontbreken op te veel momenten.

Het eerste kwartier blinkt uit in kleurtjes en een visueel stijltje. Het geeft direct al weg dat deze film een aparte regiestijl bevat, en ook de poster die hier op MovieMeter te zien is geeft een aparte film prijs. Kleurtjes en gore, het is altijd een heerlijke combinatie en films als bijvoorbeeld Mandy hebben bewezen dat deze combinatie elkaar bijna vlekkeloos kan ondersteunen.

Helaas is het na het eerste kwartier dat bijna naadloos wordt geregisseerd afgelopen met de pret. De visuele kracht is wel voelbaar aangezien de beelden lekker scherp naar voren komen, maar de film blijkt toch erg regulier te zijn uiteindelijk. De kleurtjes verdwijnen bijna volledig en voor een film die zichzelf promoot als een film waar de sound editing een belangrijke rol speelt is het allemaal behoorlijk terughoudend.

Niet alleen is de muziek zelf gewoon niet sterk genoeg om deze film te dragen, maar het acteerwerk van Brown is ook vreselijk te noemen. De bijpersonages doen het veel en veel beter dan haar. Vervelende en achterlijke prestatie die nooit over de juiste toon of uitstraling beschikt. Geef me dan maar Simmons, die met haar beperkte screentime stukken interessanter te noemen is.

Is deze film dan alleen maar slecht? Absoluut niet. De moorden binnen deze film zijn serieus grafisch en de brute natuur van deze scenes zijn sterk. Veel harder en rauwer dan de gemiddelde slasherfilm die tegenwoordig uitkomt. Fijn dat regisseur Noyer zich op dat gebied ook niet echt inhoudt, want het weet de film op een behoorlijke manier te redden.

Visueel ziet het er nog wel aardig uit buiten de kritiekpunten die ik eerder heb benoemd. Scherpe horror, sterk camerawerk en aardige editing. Het ontbreekt de film zeker niet aan talent, maar voor een film die eigenlijk de volgende Mandy had kunnen zijn gaat het de mist in. Ik had het allemaal iets obscuurder en poëtischer verwacht, maar niettemin een aardig gebeuren. Het had alleen zoveel beter kunnen zijn.