ad

Genre: Drama

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Sam de Jong

Met onder meer: Denise Tan, Samira Maas, Vanja Rukavina

IMDb beoordeling: 6,9 (98)

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Releasedatum: 3 juli 2012

Over Magnesium

Isabel is een veelbelovende jonge turnster die meedoet aan de Europese kampioenschappen. Ze is zwanger en wil een abortus, maar moet volgens de Nederlandse wet vijf dagen wachten. Terwijl ze het natuurlijke zwangerschapsproces ervaart, blijft Isabel trainen.

avatar van ArnoldusK

ArnoldusK

Sam de Jong is een van de meest veelbelovende regisseurs van ons land. Zijn werk boeit eigenlijk altijd op een visuele en (melo-)dramatische manier. Alleen al de openingsscène van dit werk is fenomenaal. Afstudeerfilm die genomineerd werd voor Sundance Festival (!)

avatar van John Milton

John Milton

Sterke afstudeerfilm die op festivals ook in de prijzen viel. Tan acteert opvallend sterk voor een sporter. In het echte leven ook een flinke doorzetter lees ik, om na gescheurde achillespezen alsnog Nederlands kampioen turnen te worden.

Hoog tijd dat ik Prins eens op ga zetten, nu ik de Jongs korte films allemaal heb gezien.

avatar van Movsin

Movsin

Sterke cinema.

Isabel is gedreven en volhardend, maar haar wereld staat op zijn kop.

Puik camerawerk die je tempovol meesleurt in die belangrijke dagen in Isabel's jonge leven.

Trouwens, het acteerwerk van Denise Tan mag best gezien worden.