• 10.935 nieuwsartikelen

Met onder meer: Maryam Hassouni, Nasrdin Dchar en Soundos El Ahmadi

Gesproken taal: Nederlands

Releasedatum: 22 juli 2021

Plot Meskina

"Write your own fairytale."

Leyla heeft geen man, geen kind, geen duidelijk carrièrepad en wordt daarom bestempeld als ‘Meskina’; zieligerd. Ze probeert tussen de luidruchtige meningen om haar heen haar eigen stem te horen en erachter te komen wie ze is, wat ze wil en wat haar eigenlijk gelukkig maakt. Tijdens deze zoektocht werkt ze zich flink in de nesten en belandt ze in hilarische en herkenbare situaties.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Alle Media

kappeuter (crew films)

Vanaf 21 januari 2021 in de bioscoop (WW Entertainment)

kappeuter schreef:

Vanaf 21 januari 2021 in de bioscoop (WW Entertainment)

Update:

Nieuwe releasedatum is 22 juli.

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

Wat een vreselijke trailer . Dit is bedoeld om te lachen . Valt hopelijk mee .

avatar van bart007bond

bart007bond

Lijkt mij nog wel grappig vanwege Maryam.

Zeer goed actrice.

kappeuter (crew films)

Een geslaagde, innemende romkom, dankzij Marokkaans-Nederlands toptalenten als Soundos El Ahmadi en Najib Amhali - NRC

NRC schreef:

Meskina is een romantische komedie volgens het boekje, die bekende elementen van succesvolle films in het genre zonder enige gêne door elkaar husselt en hergebruikt. Als dat met flair en levendigheid gebeurt hoeft dat helemaal geen groot bezwaar te zijn. Met het permanent hoge tempo en alle aandacht voor de datingperikelen van Leyla mikt Meskina duidelijk op een breed en jong publiek. Maar de film is grappig genoeg om de grenzen van de doelgroep te overstijgen.

wij hebben de film gezien via ziggo on demand en we hebben ons zeer vermaakt met de domme en geweldige acties van Najib en soundos, ook bilal kon der aardig wat van, ook was het echt een NL-Mocro Romcom!

avatar van John Milton

John Milton

'Vanavond gaan we dit kijken' - Miss Milton.

Niet helemaal mijn ding, maar op zich wel geinig over the top geproduceerd en Soundos El Ahmadi vond ik wel verrassend. Heeft de film ook geschreven las ik. Niet vervelend om met de iPad op schoot half mee te kijken voor een keer.

avatar van Rob robson

Rob robson

Hartstikke leuk als je binnen de doelgroep valt

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Rob robson schreef:

Hartstikke leuk als je binnen de doelgroep valt

De doelgroep van mensen die Soundos grappig vinden? Ik ben bang dat dat alleen haar ouders zijn. Wat een vreselijk irritant mens is dat al jaren zeg. Sterkte voor wie dit gaat zien.

avatar van sanne12345

sanne12345

Het script vond ik leuk, de chemie tussen de acteurs is er redelijk. Soundes vind ik best grappig.

Maar het lijkt de hele film, alsof de hoofdpersoon alles voorleest. De voice-over heeft ook dezelfde toon als al het andere wat ze zegt. En zo vond ik het toch maar meh.

avatar van Kondoro

Kondoro

Ik zag net een stukje met Soundos, gelijk hoofdpijn..

avatar van soom

soom

Je vraagt Geert Wilders toch ook niet om couscous te maken.

Hahaha, ja, daar moest ik wel om lachen.

Lekker hoor, met een paar heel goede en mooie momenten. Najib Amhali en Maryam Hassouni (die voor mij de bekendste personen zijn) doen het goed genoeg en Soundos is wat mij betreft het grappigst.

BBarbie

Vlotte komedie, die ruimschoots gevuld is met Marokkaanse zelfspot. Dan weer eens flauw, dan weer eens over de top. Over het geheel genomen een aangename film met de getalenteerde Maryam Hassouni in een overtuigende hoofdrol. Wat jammer, bedacht ik achteraf, dat zij zo weinig films maakt.

avatar van gizzegiz

gizzegiz

Met betere acteurs had deze van mij meer sterren gekregen.

avatar van mjk87

mjk87 (moderator films)

Eigenlijk gewoon een film van Johan Nijenhuis, maar dan een Marokkaanse variant. Op momenten wel iets sympathieker en met een minder grote stoorfactor, maar verder net zo uitgekauwd qua inhoud dat het nooit echt boeit en visueel soms tegen het kitscherige aan zit (terwijl met al die kleuren ook veel moois te doen is). Hassouni doet het nog wel redelijk en Dchar is ook wel oké, maar allemaal heel bijzonder is het niet. 2,0*.

avatar van mrklm

mrklm

Na haar huwelijk met popster Abdelkarim [Olaf Ait Tami] na ruim vier jaar is stukgelopen, is Leyla [Maryam Hassouni] weer terug bij af en de ‘meskina’ (zielepiet) van de familie. En dus proberen zowel haar moeder Najat [Rachida Iaallala] als haar zus Amira [Soundos El Ahmadi] haar te koppelen aan een nieuwe vent. Najat koppelt Leyla aan Amin [Nasrdin Dchar], een nette, sympathieke Marokkaanse Nederlander en Amira brengt haar in contact met Fabian [Vincent Banic], een sympathieke miljonair. Leyla’s keuze wordt bemoeilijkt wanneer Abdelkarim opnieuw opduikt en probeert haar voor zich terug te winnen. Onderhoudende romantische komedie met een Nederlands-Marokkaanse cast is voorspelbaar en heeft een tenenkrommende ontknoping, maar Hassouni is een charmante heldin en profiteert van een puike ondersteunende cast en een gezonde dosis zelfspot met betrekking tot zowel de Nederlandse als de Marokkaanse cultuurelementen. Iaallala en El Ahmadi zijn hilarisch als moeder en zus en Nora Akachar en Selma Chadid stelen elke scène waar ze in zitten als de twee tantes.

avatar van nijkerkbert

nijkerkbert

Maryam Hassouni maakt veel goed in deze romcom. Hoewel ik Soundos normaal gesproken graag zie, kon ze me hier absoluut niet overtuigen.

Geen straf om te zien, ook geen film die lang blijft hangen.

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

Ik mag Maryam als actrice. Ze kan goed acteren en komt heel natuurlijk over. Ze was in Dunya en Desie zéér goed. En dat was overigens één van de beste Nederlandse series ooit gemaakt.

Deze film is erg cliché en vaak helemaal niet grappig, maar toch net wel leuk genoeg.

Toevallig was de bijrol van Soundos in deze film het leukst. Ik vind haar humor normaal gesproken niet sterk, maar in deze film krijgt ze geinige stukjes tekst.