Las Tres Muertes de Marisela Escobedo (2020)

Alternatieve titel: The Three Deaths of Marisela Escobedo

Mexico
Documentaire / Misdaad

geregisseerd door Carlos Perez Osorio

In 2008 werd de 16-jarige Rubi Frayre Escobedo vermist. Een jaar later werd haar stoffelijk overschot verbrand en uiteengereten aangetroffen in een vuilnisbak in Ciudad Juárez, Mexico. Haar moeder Marisela begon aan een missie om de persoon te vinden die verantwoordelijk was voor Rubi's dood. Deze documentaire laat de onvermoeibare kruistocht zien van een moeder die de moordenaar van haar dochter achter de tralies wil, nadat het Mexicaanse rechtssysteem faalde.

Wat een corrupte bende....

Hier had nog wel wat meer ingezeten, maar het geheel wordt dusdanig rommelig voorgeschoteld dat het wat aan kracht verliest. En ja, in Nederland is het zo slecht nog niet geregeld allemaal..