• 8.301.686 stemmen

Met onder meer: Gilles Lellouche, François Civil en Karim Leklou

Oorspronkelijke taal: Frans

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot BAC Nord

In het jaar 2012 is het noorden van Marseille recordhouder van de misdaadcijfers in Frankrijk. De BAC Nord-brigade poogt de criminaliteit in dit gebied de kop in te drukken. De agenten passen hun werkwijzen voortdurend aan en overtreden soms zelfs de regels. Op een dag keert het rechtssysteem zich tegen hen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

kappeuter (crew films)

Aangekocht door Netflix. Vanaf 17 september te zien.

avatar van Hoggiebro

Hoggiebro

Mooie film, verhaal goed neergezet, wel redelijk voorspelbaar

avatar van Movie-Addicted

Movie-Addicted

Met mijn onder buurman eens.

*3.5+

avatar van B.B. Jim

B.B. Jim

Sterk geacteerd, juist ook door de mensen die de kleinere rollen moesten vertolken.

Hoe die kolossale 'baas' op zijn 'kleine' scooter voor 'zijn' wijk, tegen de 'popo' te keer gaat.

Of juist dat kleine mannetje met die grote bek in de politie auto, die het uiteindelijk wel erg naar zijn zin heeft in de auto; dit was voor mij ook een verrassend goede scène.

De vriendschap onder de collega's, loyaliteit, 'de goede zaak' , bureaucratie, zijn steekwoorden voor iets wat je misschien al eens eerder hebt gezien.

Maar dan wel overgoten met een sausje van erg lekkere, goede muziek en erg sterk, puur acteren.

The house of the rising sun op het eind, vond ik erg treffend.

Erg fijne film

avatar van Pestiis

Pestiis

Niet beschikbaar op Netflix?

Oké, maar wat is dit dan? > The Stronghold | Netflix Official Site

avatar van DreamTech

DreamTech

Weer zo een goeie franse film prima !!

avatar van RebbelDebbel

RebbelDebbel

Mooie film. Niet wat ik ervan verwachtte, maar meer dan t bekijken waard

avatar van zinedine1983

zinedine1983

Wauw wat een vette brutte movie. Film blijft spannend en interessant tot het einde!

Laat dit soort banlieue movies maar aan de Fransen over.

scorsese

Goeie film waarin een speciale politie-eenheid in Marseille alles op alles zetten om de drugscriminaliteit te bestreiden. Wellicht allemaal al eens eerder gezien, maar simpelweg een solide politiefilm. De drie collega's komen goed uit de verf en zijn ook prima gecast. Genoeg goeie scenes waarbij de grote inval het hoogtepunt vormt.

avatar van willemfilm

willemfilm

Uitstekende film met overtuigende acteurs of het nou om de hoofd of bijrollen gaat, allemaal top.

Gezien idd op Netflix. BB Jim heeft de goede tekst.

avatar van Walter S.

Walter S.

Zeker een sterke film over onderbetaalde agenten in de krochten van een verneukte samenleving. Rauw en hard als de banlieues. Fijne twist ook in het laatste deel.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Ook al is het verhaal anders, doet de film denken aan Les Misérables (2019) met spanningen in een Franse wijk waar politie niets te zeggen heeft. In Bac Nord gaat het over een wijk in Marseille en er minder conventionele manieren worden gevonden om de criminaliteit aan te pakken. Maar door buiten de lijntjes te kleuren, loopt het ook voor de agenten anders dan gehoopt. Een film die een weg zoekt tussen een harde misdaadfilm zonder te veel clichés en een sociaal drama over een probleemwijk in Frankrijk. Het acteerwerk is niet zo bijzonder, maar de film blijft wel boeiend en hard. Altijd leuk om Adèle Exarchopoulos aan het werk te zien, ook al heeft ze hier eerder een kleine rol.

scorsese

Film Pegasus schreef:

Mee eens. Maar wat ze ook doet, ik blijf altijd Adele in haar zien.

avatar van Walter S.

Walter S.

Film Pegasus schreef:

Ah, ik dacht tijfens de film al “is dat die meid uit Mandibules”?

Ja dus. Oscar voor haar rol in Mandibules, nog steeds de beste film die ik dit jaar zag.

avatar van schumacher

schumacher

Ik sluit me aan bij de positieve reacties.

avatar van deRappe

deRappe

Ondanks dat de meeste reacties heel positief zijn over deze film, vond ik het eigenlijk helemaal niks!

avatar van david bohm

david bohm

In deze niet bijster originele film zitten een aantal sterke scenes en Adèle Exarchopoulos. Ook Gilles Lellouche komt opdraven, zo'n beetje de Barry Atsma van Frankrijk. Een hoop door elkaar heen geschreeuw en duw- en trekwerk. Ook wat mooie plaatjes van Marseille. Het verbaasde me wel dat twee politieagenten in een huis met uitzicht op de Middellandse-Zee wonen plus een zwembad.

Matig tot redelijk.

avatar van frolijve

frolijve

Lekkere film met zowaar een Nederlands muziekje: Down Man van Brainbox, past goed

avatar van wouds601

wouds601

erg treffend van scorsese... zeker de moeite waard!

scorsese schreef:

avatar van filmkul

filmkul

Sterke misdaadfilm. Het verhaal zit goed in elkaar en de uitwerking is dik in orde. De film wordt goed opgebouwd waarbij de personages voldoende tijd krijgen zich voor te stellen. Er is al snel een constante spanning die in de tweede helft van de film een hoogtepunt kent in de vorm van een ijzersterke invalscene. Echt geweldig spannend en zenuwslopend. Daarna volgt meer drama wat iets beter uitgewerkt had kunnen worden want het wekt onvoldoende emotie op bij de kijker. Verder is het acteerwerk prima en visueel ziet de film er goed uit. Aanrader. 3.5/4.0

avatar van jeroenemans

jeroenemans

Prachtige film

Niets op aan te merken

Voor mij in de top vijf van de laatste jaren

avatar van The Brain

The Brain

Degelijke film die laat zien dat de verloedering in de maatschappij die we zo goed kennen van Amerikaanse films en series ook in Europa volop gaande is. Deze film is gebaseerd op ware gebeurtenissen en daar wordt je niet vrolijk van. Criminelen en jeugd die geen enkel respect meer hebben voor het gezag en politie die de handen vol heeft aan kleine misdrijven.

Het verhaal wordt van begin tot eind zeer secuur in beeld gebracht wat met zich meebrengt dat vooral het begin best saai is. Wie zit te wachten op heel veel actie komt bedrogen uit. Er wordt zeker de eerste helft veel tijd genomen voor drama. De actie is zeer realistisch maar niet bijzonder spectaculair. De nadruk ligt echt op het verhaal en in die zin is de film zeker geslaagd.

avatar van missl

missl

Vermakelijke politiefilm met de nodige actie. Morgen weer vergeten maar vandaag was het wel leuk.

avatar van Philippe01

Philippe01

Goede film. Waargebeurd.

Er zouden meer van zulke films mogen zijn, waargebeurd of niet-waargebeurd.

Alleen jammer op "Netflix" dat men de film heeft gedubd in het Engels en zo de Franse originaliteit kapot maakt.

avatar van Iron Maiden

Iron Maiden

Philippe01 schreef:

Dit is gewoon aan te passen tijdens het afspelen.