Transference: Escape the Dark (2020)

Alternatieve titels: Transference | Transference: Dark Mutants

Canada
Sciencefiction

geregisseerd door Matthew Ninaber
met Melissa Joy Boerger, Jeremy Ninaber en Eamon Hanson

Joshua heeft een goede band met zijn tweelingzus Emma. Hij moet haar beschermen omdat ze een bovennatuurlijke gave heeft. Een niet te stoppen geheimagent is bezig met een topgeheim overheidsexperiment en opent de jacht op Emma. Joshua moet voorkomen dat hij Emma te pakken krijgt.

avatar van AniSter
Eerder een 'mystery/thriller dan een 'science fiction' film. Het stukje uit de omschrijving 'Een niet te stoppen geheimagent is bezig met een topgeheim overheidsexperiment en opent de jacht op Emma' heb ik schijnbaar gemist.
Buiten dat was deze film echt genieten met als hoofdreden, voor mij, dat het weer eens wat anders was dan de standaard meuk. Het begin was redelijk warrig, maar al snel komt er duidelijkheid in wat er speelt. Het mysterieuze sfeertje blijft aanwezig tot het einde. Spannende en geheimzinnige aanrader!