Smak Pho (2019)

Alternatieve titel: The Taste of Pho

Polen / Duitsland

geregisseerd door Mariko Bobrik
met Thang Long Do, Lena Nguyen en Aleksandra Domanska

Een Vietnamese kok in Warschau vindt het lastig om zich aan te passen aan de Europese cultuur. Zijn 10-jarige dochter beschouwt die cultuur echter al als haar eigen. Daarom verstopt ze dagelijks haar Vietnamese lunch, zodat haar klasgenoten het niet zien. Wanneer de kok een nieuwe baas krijgt in het restaurant waar hij werkt, moet hij proberen het aanleren van nieuwe kookkunsten te combineren met het in zijn eentje opvoeden van zijn dochter.