Isabelle Huppert - Message Personnel (2020)

Alternatieve titel: Isabelle Huppert

Nederland
Documentaire / Biografie

geregisseerd door William Karel
met de stem van Isabelle Huppert

Isabelle Huppert is zonder twijfel de een van de beroemdste actrices van Frankrijk. In dit portret reflecteert Isabelle Huppert zelf in voice-over op haar films en op haar vak. Huppert lijkt een voorkeur te hebben voor het spelen van geremde, neurotische, dramatische en zelfs gevaarlijke karakters. Voor Huppert is iedere personage dat zij vertolkt een middel om zichzelf beter te leren kennen.

avatar van Baboesjka
Isabelle Huppert is één van mijn favoriete actrices. Vandaar dat ik wel geïnteresseerd was in deze documentaire. Ik vind het fijn dat zij zelf de voice-over is. Als een ander over haar zou praten, zou het minder sterk zijn, voor mijn gevoel. In de films zie je de actrice. Nu zie je meer de persoon achter die actrice. Dat vind ik mooi. Ik vind haar een erg goede actrice en na het zien van deze documentaire, vind ik haar misschien zelfs nog beter. Een eerlijk, persoonlijk relaas. Een 7. 3,5*