All Day and a Night (2020)

geregisseerd door Joe Robert Cole
met Ashton Sanders, Jeffrey Wright en Yahya Abdul-Mateen II

De zachtaardige Jahkor Abraham Lincoln worstelt om zijn droom om te rappen levend te houden te midden van een bendeoorlog in Oakland. Zijn noodlottige leven en echte verantwoordelijkheden drijven hem echter steeds verder over de lijn van goed en kwaad, met tragische gevolgen. Hij belandt in de gevangenis naast zijn vader, JD, op wie hij nooit wilde lijken. In de cel begint hij aan een onwaarschijnlijke reis van zelfontdekking.

Weinig boeiende en zelfs saaie ghetto misdaad drama. Er wordt wat afgevloekt en soms is er een confrontratie die de film doet opleven maar interresant wordt het nooit. De flashbacks en de vreselijke voice over zijn helemaal een dooddoener. Typisch weer een Netflix film. Het is het weer eens net niet. 2*

Mooie ghetto drama ik heb mij geen minuut verveelt. Alleen vondt ik de flashbacks wel irritant ik vondt de film top lang geleden dat ik zo een mooie ghetto drama gezien heb het bracht me weer terug naar de jaren 90 de tijd waar in met regelmaat dit soort black movies gemaakt werden . Ik ben niet zo snel onder de indruk van een black movie maar deze vondt ik goed heb me geen minuut verveeld. Deze film scoort een 8 bij mij.

avatar van Flavio
Flavio (moderator)
Aantal berichten met gescheld en reacties daarop verwijderd.

Beetje saai en langdradig. Met weinig plezier naar gekeken.

avatar van Brabants
All Day and a Night is een erg langdradige film. Het verhaal heeft niet veel om handen en de protagonist is maar een inhoudsloos figuur met weinig diepgang. Dat karakter had verder uitgewerkt mogen worden alsmede het verhaal zelf. Meer kleur en diepgang ontbreekt dus.