Cinema Pameer (2020)

Zweden
Documentaire

geregisseerd door Martin von Krogh

Said is de enthousiaste manager van Kabuls enige bioscoop, Cinema Pameer. Na de inval van Rusland in Afghanistan koos hij de pen als wapen, maar nu wil hij de soelaas die cinema kan brengen, aanbieden aan de inwoners van de stad die jarenlang getroffen werd door oorlog, armoede en religieus fundamentalisme. Ook de projectionist van dienst haalt allerlei creatieve trucks uit om de bezoekers een fijne filmervaring te bieden.