Verstoten Vaders (2020)

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Elena Lindemans

Het is de angst van veel vaders: na een scheiding je kind niet meer mogen zien. Documentairemaker Elena Lindemans volgt een jaar lang drie mannen die in deze nachtmerrie verstrikt zijn geraakt. Armand, Deepak en Gerard vechten tegen beschuldigingen van hun ex; ze zouden hun kind mishandelen, misbruiken en onder druk zetten. Achter de gesloten deuren van de rechtbank en jeugdzorg proberen ze duidelijk te maken dat deze beschuldigingen volgens hen niet kloppen.

Echt gekmakend. Ik zou denk ik al in de cel gezeten hebben in zo'n situatie.

Belachelijk dit..
Zou beter 'creepy vaders' moeten heten ipv 'Verstoten vaders'.
Vanaf een afstand, met een verrekijker, naar jouw kind kijken die jou blijkbaar niet wilt zien.. een bed opmaken terwijl hij weet dat zijn dochter niet komt of knuffelende beertjes in beeld? Alsof ze dat altijd zo hebben staan..
Extra drama creeren, extra zielig. Heel erg toevallig dat er overal spullen liggen van de kinderen, terwijl ze ze 'heel'' lang niet bij hen is geweest.
Ik krijg niet het gevoel na het zien van dit dat de vaders o zo onschuldig zijn... jammer voor de vaders die echt in dit schuitje zitten!

De kinderen zijn blijkbaar al oud genoeg om bepaalde dingen door te hebben, en als eentje al uit haarzelf aangeeft dat ze naar haar moeder wilt gaan terwijl ze bij vader is??? Euhm... veiligheid van je kind zou belangrijk moeten zijn!
En zeg nou eens eerlijk, wat voor een 'onschuldige' vader zegt ' het zou mij niet verbazen als ik word aangeklaagd wegen seksueel misbruik'?? WALGELIJK! Een onschuldige vader die denkt hier niet aan.

Hoe betrouwbaar is Elena en haar materiaal als ze al aangeeft dat ze eigenlijk beide kanten had moeten filmen en het toch niet doet... lekker betrouwbaar maar niet heus.
NEP, NEPPER, NEPST
Soort zoekt soort!