Self Made: Inspired by the Life of Madam C.J. Walker (2020)

189 minuten (miniserie, 4 delen)

geregisseerd door Kasi Lemmons en DeMane Davis
met Octavia Spencer, Tiffany Haddish en Carmen Ejogo

Op feiten gebaseerd verhaal over Madam C.J. Walker, de eerste vrouwelijke selfmade multimiljonair in de Verenigde Staten. De Afro-Amerikaanse Walker overwon met haar haarproducten-imperium de post-slavernij raciale tijd, vooroordelen tegenover vrouwen, huwelijksproblemen en concurrentieoorlogen teneinde een revolutionair haarverzorgmerk in de markt te zetten en tevens te strijden voor sociale ontwikkelingen in Amerika.

Goeie mini-serie over een vrouw die succes oogst met het verkopen van haarproducten. Simpelweg een mooi, onderhoudend en waargebeurd verhaal over de eerste vrouwelijke selfmade miljonair. De serie speelt zich ruim 100 jaar geleden af en de moderne soundtrack die soms om de hoek komt kijken is misplaatst en werkt niet. Octavia Spencer doet het uitstekend in de titelrol als de ambitieuze zakenvrouw.

Mooie en interessante mini serie over een zwarte vrouw die het maakt tot succesvolle zakenvrouw in het Amerika van begin 20ste eeuw.
Waar gebeurd en dus des te boeiend.
Goede vertolkingen door de ganse cast met prachtige decors en locaties.
Warm aanbevolen.