Stop Filming Us (2020)

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Joris Postema

De Nederlandse filmmaker Joris Postema gaat terug naar de stad Goma in de Democratische Republiek Congo, waar hij tien jaar eerder een documentaire maakte voor een westerse ngo. Destijds voelde het als de gevaarlijkste plek op aarde. En als hij de westerse media moet geloven, is leven in de DRC nog steeds als leven in de hel. Postema volgt drie jonge Congolese fotografen en filmmakers die allemaal hun eigen realiteit willen vastleggen van de DRC en zijn inwoners. Ondertussen worstelt Postema zelf met de vraag of hij – als westerse filmmaker – wel een eerlijk beeld kan schetsen.

• Vanaf 2 april in de bioscoop

Vanaf 2 april in de bioscoop (Doxy Films)