ad

Geregisseerd door: Michael Nader

Met onder meer: Jordan Hayes, Max Topplin en James McGowan

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis

Over The Toll

"You gotta pay the troll toll"

Cami bestelt 's nachts een taxiritje richting het huis van haar vader. Spencer is op dat moment chauffeur van dienst en ietwat onhandig in de omgang. Zijn vreemde gedrag maakt Cami onrustig en haar angst wordt werkelijkheid wanneer ze op een afgelegen plek autopech krijgen. Ze ontdekken dat ze niet alleen zijn.

imageimage

avatar van schumacher

schumacher

Wat een slechte film maar dat was te verwachten.

Saai ook, slecht acteren, kon me geen reet boeien.

avatar van joolstein

joolstein

Van jongs af aan krijg je mee dat je voorzichtig moet zijn met mensen die je niet kent en voor al niet mee mag gaan! Daarom zijn privépersonen die voor Uber, taxi spelen maar een raar iets. Uiteraard spelen horrorfilms op deze angsten in! Dus als Cami (Jordan Hayes) bij de onaangenaam chauffeur, Spencer (Max Topplin) instapt, kan de kijker zijn motieven in twijfel trekken. De film neemt echter ook een andere wending zodra er een boeman opduikt. Wat volgt is een prima verontrustende genre-mashup ('Blair Witch'-bos, 'Poltergeist 'tv's en een heel stel andere waar hebben we eerder gezien momenten) om het publiek aangenaam uit balans te brengen. Maar geen slasher-film-perikelen waar er een 'Toll Man' in huishoudt. Er zijn zelfs niet al te veel shockscènes of nauwelijks bloed. Toch maken de bovennatuurlijke momenten zeker in het eerste uur of zo dat je fijn in de spanning raakt ondergedompeld. Hierbij helpt natuurlijk de goede sfeer en het prima acteerwerk van beide hoofdrolspelers. Wel had er wat meer aan het script mogen worden gewerkt zodat het einde iets doeltreffender was geweest en het was geweldig geweest als de mythologie van de Toll-man iets meer gedetailleerder werd onderzocht.