10 Days in Sun City (2017)

Nigeria / Zuid-Afrika
Avontuur / Komedie

geregisseerd door Adze Ugha
met Ayo Makun, Adesua Etomi en Richard Mofe-Damijo

Bianca doet mee aan schoonheidswedstrijden. Haar vriend Akpos heeft zijn werk opgeofferd voor haar succes. Als ze de nationale missverkiezing van Nigeria wint, wordt Bianca een internationale beroemdheid. Akpos gaat met haar mee op campagne naar Zuid-Afrika voor een internationale missverkiezing. Hij krijgt echter onverwacht competitie van de oudere Otunba, die een oogje heeft op Bianca.

avatar van BlueJudaskiss
Leuk dat Netflix publieksfilms heeft van over de hele wereld, maar net als een andere Egyptische komedie die ik eerder probeerde is dit ook hier niet doorheen te komen. Het camerawerk is absoluut in orde en de locaties zijn prachtig, maar we worden opgezadeld met een uiterst seksistisch hoofdpersonage die eerder aandoenlijk dan onsympathiek wordt neergezet.

Heel veel van de dialogen gaan verloren in vertaling omdat sommige personages blijkbaar in verschillende dialecten of taal spreken waardoor er een taalbarrière is, maar die taalbarrière kreeg ik als leken-kijker niet mee. Heel vervelend om te zien.