Mans Tevs Bankieris (2015)

Alternatieve titel: My Father the Banker

Letland
Documentaire

geregisseerd door Ieva Ozolina

De Letse bankier Boris Osipovs weet snel zijn rijkdom te vergaren onmiddellijk na de val van de Sovjet-Unie, maar vlucht uit Letland om te voorkomen dat hij gearresteerd wordt voor illegale operaties. Vijftien jaar later ontvangt zijn familie een foto van Interpol van een oudere heer met dezelfde naam die in een Maleisisch geestelijk asiel verblijft. Zijn dochter, documentairemaakster Ieva Ozolina, begint een onderzoek om de waarheid over de man op de foto te achterhalen.