Jackie Robinson (2016)

1 stem

Documentaire / Biografie
240 minuten (miniserie, 2 delen)

geregisseerd door Ken Burns, Sarah Burns en David McMahon
met Jamie Foxx en de stem van Keith David

Honkballer Jackie Robinson groeide uit tot één van de meest geliefde mannen van Amerika. Door middel van interviews met zijn familie en nooit eerder vertoonde foto's en filmbeelden vertelt de documentaire het buitengewone verhaal van een Amerikaans icoon en diens levenslange strijd voor de rechten van Afro-Amerikanen.

avatar van Harmonica Man
Jackie Robinson was een Afro-Amerikaan van bescheiden afkomst. Hij speelde bij de Brooklyn Dodgers vanaf 1947 als 2e honkman. Mooie docu voor de honkballiefhebbers.