Five Days One Summer (1982)

geregisseerd door Fred Zinnemann
met Sean Connery, Betsy Brantley en Lambert Wilson

Een man van middelbare leeftijd neemt rond 1930 een jonge vrouw, zogenaamd zijn echtgenote, mee op vakantie naar Zwitserland. Daar ontwikkelt hun relatie zich aarzelend.

avatar van Mac Hammer Fan
Een Schotse dokter van middelbare leeftijd en een jongere vrouw arriveren in een chalet voor een tocht in de Zwitserse Alpen waarbij ze onder leiding van een plaatselijke gids bergen zullen beklimmen.
Een verstild en beheerst ouderwets bergdrama waarin menselijke hartstochten een futiele impressie maken tegen de machtige achtergrond van eeuwige sneeuw. Prachtige locaties. Adembenemende fotografie van Fellini’s cameraman Giuseppe Rotunno. Stevige vertolkingen van de hoofdacteurs.