Dancing with the Birds (2019)

Documentaire

geregisseerd door Huw Cordey
met de stem van Stephen Fry

Enkele van de meest majestueuze vogels ter wereld voeren een betoverend paringsritueel uit. Zo zetten paradijsvogels hun beste pootje voor om een partner te strikken. Dit doen ze via opzichtige dansbewegingen en gepronk met hun kleurrijke veren.

avatar van Flat Eric
Over architectuur, design en het veroveren van de partner van je dromen...

Allemaal te zien in de de wondere wereld van het paradijsvogelrijk. Een prachtige kleurrijke docu met hippe vogels waarbij je vol verbazing en verwondering je zit te vergapen aan al die bijzondere vogels met hun rituelen. Leuk aan elkaar gekletst ook.

avatar van james_cameron
Weinig dat we nog niet eerder hebben gezien, maar de parade van exotische paradijsvogels en hun maffe gedrag is hier wel bijzonder fraai in beeld gebracht. De onderkoelde voice-over van Stephen Fry past er perfect bij. Ondanks de korte speelduur is de rek er tegen het einde wel een beetje uit, maar al met al is dit toch wel de moeite waard.

avatar van DarlingDionne
Hoop zaken in andere docu's gezien, maar het blijft toch wel fascinerend. Die imitaties nadat dat zwijn in beeld kwam lieten me met open mond kijken.

Ik ben van het inrichten, en ben dan pietje precies, dus wel wat herkenning met die ocd trekjes met dat verschuiven en weer weghalen, heerlijk.

Voice-over en speeltijd ook allemaal in orde, Stephen Fry heeft er zelf ook lol in, en 51 minuten is net niet te lang om de aandacht te verliezen.