Nuestras Madres (2019)

Alternatieve titel: Our Mothers

Guatemala / België / Frankrijk

geregisseerd door Cesar Diaz
met Emma Dib en Armando Espitia

Heel Guatemala wordt ondergedompeld in een rechtszaak tegen soldaten die de burgeroorlog veroorzaakt hebben. Ernesto is een jonge antropoloog die vermiste personen probeert te identificeren. Hij denkt zijn vader op het spoor te zijn, een guerrillero die tijdens de oorlog vermist raakte.

avatar van Fisico
Belgisch-Guatemalteekse regisseur César Díaz won de Camera d’Or op het filmfestival van Cannes met zijn sociaal drama ‘Nuestras madres’ over de desastreuze gevolgen van een weinig gekende burgeroorlog in Guatemala. 'Nuestras madres' wordt de Belgische Oscarinzending.

In België vanaf 13/11 in de zalen. De avant-première van 'Nuestras madres' op ma. 11/11 om 20u in Gent (Sphinx) is in aanwezigheid van regisseur Cesar Diaz.

Mooie scenografie, maar voor de rest erg mager.

Aangekocht door Cinemien.