Secrets of McDonald's: 50 Years of the Big Mac (2018)

Alternatieve titel: McDonalds, ’s Werelds Bekendste Restaurant

Verenigd Koninkrijk
Documentaire
60 minuten / 42 minuten (Videoland)

geregisseerd door Matthew Nicholson
met Matthew McNulty, John Banzhaf en Mark Borkowski

Deze documentaire vertelt over hoe de McDonald-broers en McDonald's oprichters Richard en Maurice in 1940 een drive-in hamburgerrestaurant in de buurt van Pasadena, Californië hebben opgezet. Tegen 1948 beseften ze dat het restaurant winstgevender zou zijn als ze de efficiëntie zouden verhogen door het menu te stroomlijnen en voedsel voor te bereiden op drukke momenten, waarbij ze gebruik maakten van lampen om de friet warm te houden. Het werd uiteindelijk een echt succesverhaal, want tien jaar later verkocht McDonald's zijn 100 miljoenste hamburger.