The Dutch way of Fashion (2011)

1 stem

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Karen Al
met Jonathan Christopher Hofwegen, Olga Lange en Monique van Heist

Documentaire waarin drie talentvolle Nederlandse modeontwerpers worden geportretteerd, die ieder op eigen wijze een plek proberen te veroveren in de internationale modewereld: Jonathan Christopher Hofwegen, Olga Lange en Monique van Heist. Wat drijft hen? En wat willen ze bereiken? Jonathan Christopher Hofwegen werd voor zijn afstuderen door de Amerikaanse modeontwerper Marc Jacobs uitgenodigd mee te doen aan de Designer for Tomorrow Contest tijdens de Berlijnse modeweek. Monique van Heist heeft al enige tijd haar eigen label, waarbij ze kiest voor producten die langer mee moeten gaan dan één seizoen en waaruit vakmanschap en duurzaamheid spreekt. Olga Lange heeft na een succesvolle stage bij Viktor & Rolf gekozen voor een meer commerciële weg; op het hoofdkantoor van H&M in Stockholm ontwerpt ze betaalbare en trendy mode.