Death Dive to Saturn (2017)

Documentaire

geregisseerd door Terri Randall
met Craig Sechler, Cees Andriesse en Todd Barber

Bijna alles wat we vandaag weten over de prachtige, gigantische planeet Saturnus, komt van Cassini, de NASA-missie die in 1997 werd gelanceerd en in Saturnus in 2004 arriveerde. Sindsdien heeft het ruimtevaartuig beelden en wetenschappelijke gegevens naar de aarde gestuurd, die talloze wonderen over de planeet onthullen, zijn ringen en 62 manen - inclusief sommige die leven zouden kunnen herbergen. Naarmate de missie zijn laatste dagen in 2017 nadert, probeert het een laatste reeks gewaagde manoeuvres en duikt tussen de binnenste ring de atmosfeer van Saturnus binnen om uiteindelijk te pletter te vallen.