Doug Seegers Cinderella Man (2014)

Alternatieve titel: Doug Seegers - Cinderella Man

Zweden / Verenigde Staten
Documentaire / Muziek

geregisseerd door Afshin Tamoury
met Doug Seegers

In de herfst van 2013 speelt de dakloze Doug Seegers zoals gewoonlijk zijn nummers in de straten van Nashville. Maar op een dag wordt hij plotseling ontdekt door Zweedse countryster Jill Johnson en haar tv-crew. Johnson is meteen overtuigd van de magie in Seegers’ stem en stelt voor om zijn nummer ‘Going Down To The River’ op te nemen in Johnny Cash’ legendarische studio The Cabin. Als de aflevering over Doug Seegers van de televisieserie ‘Jill’s Porch Nashville’ wordt uitgezonden in maart 2014, gaat het publiek uit zijn dak. ‘Going Down To The River’ staat meteen op nummer één in de Zweedse hitlijst op iTunes en blijft daar twaalf dagen lang staan. Doug Seegers mag nu een album opnemen met de band van Emmylou Harris en gaat op tournee door Zweden, van het noorden naar het zuiden. Deze documentaire vertelt het onwaarschijnlijke verhaal over Doug Seegers’ doorbraak op latere leeftijd en volgt hem tijdens zijn tournee in Zweden in de zomer van 2014.