Oser la Grève sous l'Occupation (2016)

Alternatieve titels: Daring to Strike under the Occupation: May - June 1941 | Oser la Grève sous l'Occupation: Mai - Juin 1941

België / Frankrijk
Documentaire / Historisch

geregisseerd door Dominique Dreyfus en Marie-Jo Pareja
met de stem van Jacques Bonnaffé

In het voorjaar van 1941 werden de omgeving van Luik (België) en het noorden van Frankrijk wakker geschud door twee gigantische stakingen. Ondersteund door 2.000 vrouwen gingen bijna 200.000 arbeiders en mijnwerkers de straat op. Ze wilden betere arbeidsomstandigheden en kwamen in opstand tegen de Duitse bezetting.