Max, een Leven in Tbs (2019)

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Roy Dames en Jos Driessen
met Max

De inmiddels 34-jarige Max werd op zijn zeventiende veroordeeld voor een zedenmisdrijf. Max, die vanaf het eerste verhoor ontkend heeft, werd tóch veroordeeld en kwam met tbs terecht in diverse gevangenissen. Uiteindelijk zou hij er veertien jaar verblijven, mede omdat hij gedurende al die jaren pertinent iedere behandeling weigerde. Nu is Max vrij, maar de traumatische tijd die achter hem ligt, weerhoudt hem ervan alsnog zijn weg in de samenleving te vinden.

avatar van wess16
Deze ga ik zeker kijken. Interessant onderwerp en gemaakt door Roy Dames, die ook het heerlijke en ontroerende Foute Vrienden maakte.