Ditya Bolshogo Goroda (1914)

Alternatieve titels: The Girl from the Street | Child of the Big City | Дитя большого города

Rusland

geregisseerd door Yevgeny Bauer
met Elena P. Smirnova, Nina Kosljaninowa en Michael Salarow

Mary heeft een slecht betaalde baan als naaister en droomt van een beter leven. Haar dromen komen uit wanneer ze Victor, een rijke man uit een hogere klasse, ontmoet. Hij maakt een dame van haar. Na een jaar is door Mary zijn geld op en heeft ze genoeg van hem. Victor stelt voor om buiten de stad te gaan wonen, omdat ze daar van minder geld kunnen leven. Mary dumpt hem en gaat er met een ander vandoor. Victor laat het daar echter niet bij zitten.