1994: Poder, Rebeldía y Crimen en México (2019)

Alternatieve titel: 1994: Power, Rebellion and Crime in Mexico

Mexico
Documentaire / Historisch
Miniserie, 5 delen

geregisseerd door Diego Enrique Osorno

Aan de hand van archiefbeelden en nieuwe interviews wordt de Mexicaanse politiek in 1994 onderzocht. In dit jaar kwam het EZLN op en werd Luis Donaldo Colosio vermoord. Mexicaanse politieke experts, waaronder ex-president Carlos Salinas, leggen uit hoe Luis Donaldo Colosio in 1993 opklom tot presidentskandidaat van de PRI. Door de zapatistenopstand van 1994 wordt bemiddelaar Camacho snel bekend en verandert het politieke landschap.