Levenslang (2019)

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Jesse Bleekemolen
met Yiannis Zafiris en Jan Kloppenburg

Joes Kloppenburg (26) uit Badhoevedorp werd op 17 augustus 1996 zwaar mishandeld, nadat hij het had opgenomen voor Yiannis Zafiris die door een paar agressieve dronkenlappen zonder enige reden in elkaar werd geslagen. Joes ging erop af, riep “Kappen nou!”, maar moest dat uiteindelijk met de dood bekopen. Hij overleed enkele uren na het incident in de Voetboogstraat. Yiannis Zafiris overleefde de zinloze aanval door het lef van Kloppenburg. 22 Jaar na het incident ontmoeten Yiannis en Jan Kloppenburg (de vader van Joes) elkaar in de Voetboogstraat, de plek waar beiden een traumatisch verhaal delen.

TEASER