Peel (2019)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Rafael Monserrate
met Emile Hirsch, Jack Kesy en Shiloh Fernandez

Op zijn vijfde werd hij door zijn vader in de steek gelaten en in een isolement opgevoed door een liefhebbende, maar emotioneel onstabiele en overbeschermende moeder. Het enige wat Peel Munter ooit heeft meegemaakt situeert zich binnen de grenzen van zijn ouderlijk huis. Na de onverwachte dood van zijn moeder is de 30-jarige Peel verloren en volkomen alleen. Zonder baan, familie of vrienden moet hij een keuze maken; leven zoals zijn moeder deed, eenzaam en onrustig, of de loop van zijn dreigende lot veranderen door uit te breken in het onbekende en geconfronteerd worden met de beproevingen van een buitenwereld die hij niet begrijpt.

avatar van GordonShumway
Emile Hirsch in Into The Wild vond ik geweldig en is voor mij nog steeds reden om bijna elke film met Hirsch te kijken. De meeste rollen cq films - na die onovertroffen vertolking van Christopher McCandless - zijn zeker niet geweldig. Deze vertolking van personage Peel bleek gelukkig een aangename verrassing.
Weliswaar geen hoogvlieger, maar met veel plezier afgekeken. Steeds weer nieuwsgierig naar de volgende ontwikkeling van het hoofdpersonage. Het voorspelbare einde van de film, deed daar weinig aan af.

avatar van Brabants
Peel is een ontzettend verrassend stukje drama met een uitstekende hoofdrol voor Emile Hirsch. De benodigde luchtigheid weegt enorm goed af tegen het benodigde drama. Ik vond het een prima film waarmee ik me dan ook prima heb vermaakt.