Saa'a wi Nos (2012)

Alternatieve titels: An Hour and a Half | ساعة ونص

Egypte

geregisseerd door Wael Ihsan
met Maged El Kedwany, Eyad Nassar en Sawsan Badr

In 2002 vindt in El Ayyat een treinongeluk plaats. Hierbij kwamen rond de 1500 passagiers om het leven. Dit drama volgt het leven van de passagiers in de derdeklaswagons, negentig minuten voor de explosie. Ezz, een van hen, kon geen baan krijgen na zijn afstuderen aan de universiteit. Ezzat en Salah zijn twee vrienden die net terug zijn uit Libië, waar ze twee jaar hebben geworsteld om hun brood te verdienen. Sabry en Farid, twee andere vrienden die in Egypte wonen, verdienen hun geld door materiaal van de spoorrails te stelen en te verkopen. En ze vertrouwen op Massoud, de wachter, om de machinist later te waarschuwen. Ze zijn niet van plan mensen te laten doden...

avatar van 606
Verzonnen of waargebeurd ? Kan op Google niks vonden behalve 299 overleden mensen ipv 1500 en niet dezelfde oorzaak als wat hier is in de film.

De film is alleen maar hoop slap gel#l verder niks. De laatste 10 minuten heb je dan wat spanning.