Godenzoon (2008)

Nederland
Fantasy

geregisseerd door Wolke Kluppell
met Bart Klever, Wimie Wilhelm en Carlijn Diekerhof

Freddy’s oude voetbaldromen liggen al jaren op de bodem van een grote kuil in de huiskamer, van waaruit de kapotte riolering hem als een open wond aangaapt. Zijn vrouw Elza is voornamelijk sikkeneurig en boos. Hun dochter Cornelia, een meisje met downsyndroom, moet zich redden met nagenoeg geen aandacht en liefde. Dan komt er een kind uit de lucht vallen. Niet zomaar een kind, het is een prachtige, zwarte baby. Het is alsof het leven hen een tweede kans biedt. Als echter blijkt dat de jongen bij donderslag steeds zeven jaar ouder wordt, komt het gezin in een stroomversnelling terecht die beroep doet op ieders vermogen en onvermogen.