Making Love (1982)

geregisseerd door Arthur Hiller
met Michael Ontkean, Kate Jackson en Harry Hamlin

Een getrouwde dokter komt er op een gegeven moment achter dat hij eigenlijk op mannen valt in plaats van op vrouwen. Hiermee zet hij zijn reputatie en huwelijk op het spel.

Een mooi, innemend en gevoelig verhaal (mede dankzij een goede rolverdeling) over een man met een identiteitscrisis, die een ogenschijnlijk goed huwelijk heeft. In veel recensies gelezen dat juist deze film heeft geholpen bij de "coming out' ; ik kan me dat wel een beetje voorstellen. Ongelooflijk trouwens dat deze film al uit 1982 dateert.

avatar van SimonV
Film die voorzichtig omgaat met homoseksualiteit. Rekening houdend dat de film uit 1982 komt is dat goed gelukt. Er komen wat stereotypen voorbij, maar het lukt de film een balans te vinden tussen te veel drama en te veel beter weten. Verhaallijn is logisch. Wel jammer van de grote tijdssprong die er in zit. Beetje ongeloofwaardig is de houding van de nieuwe echtgenoot: zou die in de jaren 80 echt zo op de 'homo-ex' van zijn vrouw reageren?