Busong (2011)

Alternatieve titel: Palawan Fate

Filipijnen

geregisseerd door Auraeus Solito
met Alessandra de Rossi, Clifford Bañagale en Dax Alejandro

Een mooi strand op het Filipijnse eiland Palawan is de locatie voor een ontmoeting tussen verschillende mensen. Angkadang moet zijn zus Punay dragen, omdat ze al sinds haar geboorte last heeft van mysterieuze wonden en daardoor niet kan lopen. Ninita herinnert zich de dag waarop haar man een ongeluk kreeg. Lulong klaagt over het verlies van zijn boot, die van hem werd gestolen door een blanke grootgrondbezitter. De laatste, genaamd Aris, keert terug uit Manilla om zijn roeping als genezer te volgen.