Ultra Pulpe (2018)

Frankrijk
Komedie / Fantasy

geregisseerd door Bertrand Mandico
met Pauline Jacquard, Elina Löwensohn en Anne Lise Maulin

In een verlaten badplaats vinden de laatste opnames plaats van een fantasyfilm over het einde van een wereld. Twee leden van de filmploeg, de één actrice, de ander regisseuse - Apocalypse en Joy - staan op het punt hun liefdesaffaire te beëindigen. Bij het afscheid vertelt Joy haar vriendin vijf verhalen over meisjes die niet oud willen worden, vijf avonturen over sciencefiction, vulgariteit, necrofilie en poëzie.

avatar van leatherhead
Nice! Had deze over het hoofd gezien. Weet jij of ie nog ergens te zien is Alastor?

avatar van Alastor
Ik heb hem in januari op MUBI gezien, met een beetje mazzel keert ie nog een keer terug daar. Als je dat niet af wilt wachten, moet je zorgen dat je filmprofessional wordt. Dan kun je de film hier of hier bekijken.

avatar van leatherhead
Heer-lijk. Een film die in ongeveer elk mogelijk opzicht van het scherm spat, met larger than life kleurrijke visuals, lekker weirde decors en een magische soundtrack. Dat de film pretentieus is kan ik moeilijk ontkennen, zeker met het typische Franse, zwoele gefilosofeer als een bijna continue onderdeel van de geluidsband, maar wanneer het op zó'n spetterende manier gebracht wordt kan ik me daar moeilijk aan storen.

Wel jammer van de korte speelduur, zo voelt het eigenlijk meer aan als een geweldige introductie voor een film die nog veel langer had mogen en kunnen zijn. Vond het oprecht jammer toen ik na een ruim halfuur alweer moest vertrekken uit het bizarre maar bloedmooie universum dat Mandico hier neerzet.

avatar van John Milton
Heel bijzonder inderdaad, al ben ik iets terughoudender in de waardering. Misschien iets voor Cikx om een half uurtje aan te spenderen?

avatar van Cikx
Ziet er wel interessant uit! Bedankt voor de tip

avatar van John Milton
Cikx schreef:
Ziet er wel interessant uit! Bedankt voor de tip
Geen idee of je het ook echt goed gaat vinden hoor, maar in het ergste geval kost het je een half uurtje. Voor het geval je nog druk bent, is dat misschien een fijne bijkomstigheid