His New Job (1915)

Alternatieve titel: Charlie's New Job

geregisseerd door Charles Chaplin
met Charles Chaplin, Gloria Swanson en Arthur W. Bates

Charlie probeert een rol in een film te krijgen. Nadat hij problemen heeft veroorzaakt op de set, moet hij de timmerman gaan helpen. Wanneer een acteur niet op komt dagen, krijgt hij toch de kans te acteren in de film. Hij zet echter al gauw de boel op stelten.

avatar van mjk87
Best redelijk verteld filmpje en het is knap dat zonder geluid maar met enkele tussentitels toch vrij helder een begrijpelijk verhaal wordt gegeven in een halfuur, maar dit soort simpele slapstick blijft niet echt mijn ding. Het is ook zeker niet slecht te noemen, maar gewoon mijn smaak niet. Dan duurt dit filmpje maar een halfuur, maar na een kleine 20 minuten is de koek dan ook wel op. Visueel ook weinig in te ontdekken. Niet gek voor die tijd, maar ik neem het wel mee in het oordeel. 2,0*.