Berlin Bouncer (2019)

Duitsland
Documentaire

geregisseerd door David Dietl
met Sven Marquardt, Frank Künster en Smiley Baldwin

Deze film beschrijft een stukje culturele geschiedenis van Berlijn, van de val van de Berlijnse muur tot het heden. De biografieën van drie legendarische portiers: Frank, Sven en Smiley. Eind jaren tachtig kwam Frank Künster van West-Duitsland naar Berlijn, waar Smiley Baldwin, een Amerikaanse GI, de grens naar Oost-Berlijn bewaakte en Sven Marquardt, een jonge punker en fotograaf aan de andere kant van de Muur, verrast was te zien dat de muur werd gesloopt. Het duurde niet lang voordat alle drie zich aangetrokken voelden tot het wilde nachtleven van de stad in de jaren negentig, waar ze al snel de legendarische 'bewakers' werden van de hipste clubs.